Annons:
Etikettövrigt
Läst 824 ggr
Mulven
2013-11-11 22:50

Klassas det som ätstörning?

Hej jag är en överviktigt tjej på 14 år.. Jag har ett problem, jag tror jag har ätstörningar men jag vet inte om det klassas som en ätstörning? Jag kan gå i flera veckor och bara äta lite middag och inget annat på dagarna till att äta mycket middag men ingen annat på dagarna.. Sen kan det bli perioder då jag svälter mig helt och hållet och sen perioder då jag äter mycket hela tiden! Jag plågas av detta och vill bara leva ett normalt tonårsliv, hälsosamt och med rätt mat, hur ska jag göra?

Annons:
Lindb
2013-11-12 12:48
#1

Enligt mig klassas en ätstörning utifrån hur mycket man själv lider av tankarna och känslorna kring vikt/mat. Finns egentligen ingen punktlista som man i allmänhet måste uppfylla för att "få" ha en ätstörning. Om DU känner att du har problem med maten, så är det den känslan som du ska lita på. 

Vänd dig till din vårdcentral! Boka tid hos en läkare, kurator eller dietist.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

devour
2013-11-14 16:23
#2

Nu skriver du väldigt lite om din problematik och hur du har det. Men det lilla du sammanfattar beskriver hur jag hade det innan det brast och gick så långt som till fullständig självsvält - anorexi.
Om du känner att du har problem med maten, tankar och beteenden så sök hjälp. 
Det är bättre att få hjälp innan det går för långt om det nu gör det. Du till skillnad från mig märker av att det är ett problem.

Lycka till.

Upp till toppen
Annons: