Annons:
Etikettövrigt
Läst 1572 ggr
luckydragonriderkin
2013-12-04 21:25

är jag överviktig?

hej! jag är en tjej på 14 år, jag känner mig så grymt onöjd med min vikt!!! jag försöker att typ äta mindre men mat är ju så gott :T jag är ca 160-170 cm och väger typ 60 kg… är det övervikt? bör jag gå ner i vikt? och hur går man ner i vikt snabbt? jag försöker typ svälta mig själv, jag vet det är inte bra men jag känner mig nyttig då… jag har absolut inte anorexia, jag är INTE underviktig. men efter jag har ätit en måltid eller kanske tagit en bulle eller något så får jag dåligt samvete och liksom varför åt jag den här? det var onödigt! och jag tänker IMORGON ska jag börja äta mindre, men det slutar alltid med att jag äter typ bullar iaf. jag har börjat med att dricka mycket vatten och mycket sallad för att fylla magen och sen bara lite mat… är det bra…?? snälla hjälp!!! ps: jag går inte på någon sport.

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
[Kattunge]
2013-12-04 21:42
#1

Hej!

Att man har anorexi betyder inte nödvändigtvis att man är underviktig.

Undvik att utsätta dig för litteratur eller webbsidor som uppmuntrar en anorektisk livsstil. Många webbsidor som uppmuntrar denna viktnedgång kan trigga dig och påverka dig negativt. Kom ihåg att det är livshotande och kan leda till många allvarliga hälsoproblem.

sammiiii
2013-12-05 08:44
#2

Jag tycker verkligen inte att det låter som om du är överviktig! Om du vill gå ner i vikt så ska du inte svälta dig själv ändå. Det som ger bäst resultat är att äta nyttigt och träna lagom. Typ promenera mycket. Att svälta sig leder inte till något bra över huvud taget! Då kommer man i längden att hoppa mycket i vikt!

Dessutom är du relativt ung. Jag tror att du kommer växa ur mycket av det du tycker putar ut. Det gjorde jag, med ålder.. inte genom att svälta mig!

luckydragonriderkin
2013-12-05 14:34
#3

tack 1# 2# …. :') jag ska försöka röra mig mer…

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

devour
2013-12-06 18:51
#4

Det känns inte okej att be om tips på sätt att gå ner i vikt på ett sånt här forum. Och jag skiter blanka f-n i att su är ung för du kan fortfarqde tänka innan. Och det är än mindre ok attge tips på hur man går ner i vikt. Skärp till er!!

Upp till toppen
Annons: