Annons:
Etikettövrigt
Läst 594 ggr
SaaraE
2014-01-30 04:46

När du inte kan sova?

Förslag på vad ni gör när sömnen inte vill slå till? Har extrema problem att somna. Flera gånger i veckan är jag uppe hela natten, kan inte sova på dagen så det är inte det som är problemet. Jag bara kan inte somna. Går vaken i två dygn, sover en natt och så börjar det om.

Tips mottages gärna:)?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Lindb
2014-01-30 19:15
#1

Hemskt.. Passa på att läsa läsa läsa dom dagar det verkligen inte går att somna så att du kanske blir trött i hjärnan. Sedan brukar dom väl allmänt tipsa om fysisk rörelse under dagen, så att kroppen blir trött. 

Kan annars tipsa om ADSM-videos på youtube! Kolla in det! Jag har ett specifikt favoritklipp, men jag kommer inte ihåg nu om man får länka här..? Det är lite obehagligt i början när dom viskar, men man vänjer sig och njuter av det istället!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Josse5233
2014-02-05 14:55
#2

Hej! Oj, jag känner precis samma sak som du gör TS :/ Försökt med det mesta men utan resultat. Dock har jag märkt att det fungerar bättre att ha datorn och mobilen avstängd i ett annat rum, däremot kan jag titta på tv innan jag somnar utan problem. Läsa har jag försökt med men då "fastnar" jag i boken och fortsätter att läsa istället. :/

Hoppas att du hittar något som fungerar för dig! ❤️🌺

Ha en trevlig dag! 

SaaraE
2014-02-05 15:18
#3

Tackar för tipsen:) Kan dock inte läsa ex. böcker eller tidningar då mina mediciner tillsammans gör att det blir grumligt och otydligt. Det är väl början på effekten att somna, men den liksom stannar där;)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: