Annons:
Etikettbehandling
Läst 1145 ggr
aldrigsmal
2014-02-01 03:07

rädsla för vatten

jag har under åren utvecklat någon fobi för vatten..och kan inte dricka det…dricker bara massa lightläsk, KALLT kaffe och KALLT te.

jag dricker och äter bara kalla saker eftersom jag är rädd att bränna mig.. och är rädd att vattnet ska innehålla fiskbajs eller grodslem osv.

ja jag är seriös.. och kokar alltid vattnet innan jag kan dricka det.. och kan bara dricka vatten hemma och hos goda vänner.. besöker jag bekanta och ska vara borta länge packar jag en hel väska med bara dricka…

är rädd att bli förgiftad.. och i tex cola så.. är ju det instängt.. och tillverkat i en ren miljö..

är nästan helt frisk från min äs och mår bra förutom mina fyskiska men som städig tandvärk, förstörd emalj, magsmärtor..magproblem, kräkningar när jag ätit ''förmycket'' så stöter min kropp bort det.. händer dock väldigt sällan nu, och så har jag fortfarande problem med yrsel och sånt..men klarar fortfarande inte av vatten..

och jag har blivit matförgiftad en gång.. därav min stora baccilskräck.. vart tvångsmatad av min expojkvän en gång och blev matförgiftad och spydde BLÅ spya i tunnelbanan….

Annons:
Lindb
2014-02-01 12:03
#1

Hm. Det känns som tvångstankar och fobier som garanterat ökar i och med närings- eller energibrist. Då blir man ju jäkligt fixerad, paranoid och mönstermässig. Du är noga med att du faktiskt äter tillräckligt nu?

Annars är det där nog något du faktiskt kanske borde söka professionell hjälp för..? Fobier är ju något man ska möta för att bli av med. Dvs, testa gå emot alla impulser en dag, se vad som händer. Släpp kontrollen. Prova!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: