Annons:
Etikettövrigt
Läst 938 ggr
Anonymous1
2/3/14, 5:56 PM

Äcklad

Vet inte vad som händer med mig. Blir så sjukt äcklad av mat. Har inte ätit på två dagar.

Annons:
Lindb
2/3/14, 6:41 PM
#1

Det är extremt dåligt att sluta äta för att påverka kroppen. Ät det du kan få i dig, fil, yoghurt? Perfekt och fin är du redan, det sitter inte i kroppen.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Josse5233
2/5/14, 2:52 PM
#2

Åh, jag vet precis hur det känns! Dock har jag känt så lite längre och är nu "fast". :/ Försök att komma ihåg att du är bra precis som du är! Kram ❤️🌺

Ha en trevlig dag! 

SaaraE
2/5/14, 3:03 PM
#3

Alla måste äta. Det är verkligen så tråkigt och rakt på sak. Du måste, förr eller senare och när du nu står i början av ledet av tråkigheter kring maten så försök ta reda på vad som händer i kroppen och med dig när du inte äter. Om inte det motiverar dig så får du tänka att du måste. Det kan mycket väl vara så att du inte är hungrig, sugen eller vill men bestäm dig för att du faktiskt SKA!

För att dra det lite krast, en canser patient tappar oftast mat lusten i en behandling. Då får de antingen näring via dropp, sond eller näringsdrycker. Det handlar om att vi i sig så mycket näring man måste ha på en dag. Istället för att gå med i det sjuka och enbart äta vissa saker tycker jag att du ska försöka gå emot det och tvinga dig själv till att äta mer och mer, tills du kommer upp i ett normalt intag av mat varje dag.

Styrkekramar till dig, du klarar det!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Atropa
2/10/14, 8:35 PM
#4

Jag förstår hur du känner. kan hålla en fasta på två dagar, och om jag sedan äter något nyttigt till och med får jag ångest och mår skitdåligt och påbörjar en ny fasta..

Upp till toppen
Annons: