Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 908 ggr
SaaraE
2014-02-08 14:55

Hjärta som krånglar

Någon som har erfarenhet av att hjärtat krånglar? Jag får ont dagligen och upplever att det gör ondare när jag äter. Någon som känner igen sig? och i så fall, vad gjorde ni åt det?

Kan känna ett tryck över bröstet som jag själv upplever är ångest men sedan tillkommer det sveda från hjärtat vid ansträning, ibland bara av att bädda sängen. Ibland kommer det mer som hugg.

Blir lite orolig när det är just hjärtat som gör ont. Kan väl lägga till att jag har någon slags sjukhusfobi - gör allt för att inte behöva vara där. Tänkte om någon vet nått som kan lindra?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Mitralis
2014-02-08 15:04
#1

Det enda jag vet är att hjärtat kan bli ordentligt skadat om man inte äter ordentligt. Kanske har någonting med det att göra med tanke på vilket forum du skriver på. 
Hoppas att det löser sig.



Lindb
2014-02-08 15:42
#2

Det som lindrar är att inte spy, och att se till att få i dig kalium, för att inte få hjärtarytmi som är vanligt bland ätstörningar.. Banan är jättebra!

Om man slutar spy, och ser till att få i sig näring så återställer sig värdena snabbt till det normala! :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

SaaraE
2014-02-08 16:16
#3

Saken är den att jag inte kräks så mycket alls längre..

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Lindb
2014-02-08 17:21
#4

#3 Men hallå, hur grymt är inte det? Keep up the good work :D

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Teagirl
2014-02-08 17:38
#5

Det tråkigaste men bästa svaret jag kan ge är att du pratar med någon vårdpersonal. Det kan vara väldigt farligt och det är bättre med en koll för mycket än en för lite. Jag förstår din sjukhusfobi men vissa saker kan ingen på ett forum hjälpa en med. Om det är ångest finns det nog saker man kan säga och göra men om det är något fysiskt så behöver du medicinsk hjälp. Hoppas du kan ta den hjälpen trots rädslan. Du förtjänar all hjälp du kan få.

SaaraE
2014-02-09 21:49
#6

#4 Tack:)

#5 Jo jag överväger det. Menar inte att måla ut mig själv som sjuk och att någon på ett forum ska läsa det, ville mer se om någon gått igenom samma sak.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
[erikam]
2014-02-09 22:41
#7

Jag har problem med hjärtat. Oftast när man känner bröstsmärtor så uttrycker man, inklusive jag "Jag har ont i hjärtat". Men "riktiga" smärtor från hjärtat känns inte just i hjärtat utan exempelvis ut i armen, längre ner i magen osv. Ont i bröstet kan jag också få när jag har ätit, men det var mer förut. Jag tror det är snarare ångest eller stressrelaterat än just hjärtproblem. Men som sagt, det skadar inte att söka för det, man vet aldrig.

Upp till toppen
Annons: