Annons:
Etikettövrigt
Läst 604 ggr
[Svea75]
2/9/14, 11:01 PM

Jag och min eventuella ätstörning

Hej, visste inte hur jag skulle sätta inlägget då jag vill skriva av mig lite så jag tog övrigt i tabellen. Jag har inte fått någon diagnos men är rätt säker på att det finns en ätstörning hos mig. Har sedan 2012 gått ner 15 kg och vad jag trodde, utan vidare ansträngning. Nu kollar jag på mig själv i spegeln och undrar hur jag kunde bli så här. Nu ser jag allt så klart… Jag har blivit medveten om att jag äter dålig. Jag lagar stora, lyxiga middagar, lägger upp maten fint och ägnar timmar åt att göra den för att sedan äta fyra tuggor på en halv minut, sedan kastar jag det. Jag lever på kaffe och söta drycker. De dagar jag äter så äter jag kakor, hembakat, godis och chips. Förstår inte vad jag håller på med och jag blir så ledsen på mig själv. Jag gillar inte alls det jag ser i spegeln. Det som är ännu hemskare är att sedan innan jul har jag lyckats gå upp tre kilo, jag har ingen aning om hur det gått till. Men nu tycker jag att jag är tjock. Gillar inte hur fettet har satt sig på mina höfter och mina lår. Men det finns inget fett, jag förstår ju själv att på en så smal människa syns inte de där fjuttiga kilona något. Jag vill ringa till vårdcentralen och få hjälp med detta. Jag tog modet till mig en gång men väl där ljög jag för dem och sa att jag gick hos psykolog samt att jag börjat äta ordentligt och gjort ett eget matschema. Skäms på mig. Vet inte hur jag ska våga söka hjälp igen. De lär ju se i min journal hur jag sa förra gången.

Annons:
[erikam]
2/9/14, 11:06 PM
#1

Ser att ditt konto är borta men kanske läser du ändå. Sök hjälp igen, ingen kommer döma dig för det du tidigare har sagt. ❤️

SaaraE
2/9/14, 11:13 PM
#2

Antar att det inte är någon ide att svara när kontot är borttaget?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: