Annons:
Etikettmat-och-recept
Läst 1902 ggr
SaaraE
2014-02-13 15:54

Vad saknar du att äta?

Det är väl mer regel än undantag att man utesluter viss mat vid en ätstörning.

Har ni något som ni saknar, som ni har som mål att äta när ni blir friska?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
devour
2014-02-17 17:09
#1

Choklad och alla sorters ost. Mögliga små rackare. Gud va gott!

litenvovve
2014-02-18 16:48
#2

I mitt fall uteslöt jag inget. Anledningen till att jag vägde lite o var inlagd under allamina perioder med anorexi handla de om att jag åt småå mängder av allt. Det är inte värt att utesluta något enligt mig. Hade kunnat predika hur länge som helst om mina åsikter. Men nu var det inte det som efterfrågades. Så svar; ingenting men allt i småsmå mängder

SaaraE
2014-02-20 15:06
#3

#2 ganska intressant faktiskt. Minst lika sjukt men ändå, tror inte du är ensam om att ha gjort så.

Jag saknar att kunna äta allt från fikabröd, godis, beställd mat osv i lagom mängd - att känna sig mätt och sluta, inte övergå i att hetsäta det gånger tre.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

litenvovve
2014-02-20 21:24
#4

#3, ja det finns nog fler än vad man tror. Jag vet själv, efter många år med i spelet, att många tror och tycker att man ska utesluta saker som ex. Godis, choklad, kakor för att ens kunna klassa sig själv som ätstörd. Tycker det "ätstörda" spelet är så hemskt och dessvärre så finns det nog jättemånga som faller i denna grop! Du kommer nog uppskatta allt du utesluter idag, när du väl äter allt på ett friskare sätt! Heja heja :)

SaaraE
2014-02-20 23:27
#5

Ja för jag kan verkligen gå och vara avundssjuk på dom som kan beställa hem god mat och hitta ett stopp. Försöker vända det till en morot istället för att bara stå och se på och tro att det kommer en dag som allt bara fungerar. Med lite jobb så ska jag nog med kunna göra allt det där;)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Travidebla
2014-03-11 23:26
#6

#2 jag hade också den "taktiken" jätte länge. Det var mycket enklare för mig än vissa andra patienter när vi åt gemensamt när jag var inskriven. Jag fick mer panik över mängden snarare än vad jag åt. Tyvärr blev jag alldeles för påverkad av att vara runt andra och deras "fear foods". Det kändes liksom så förbjudet att jag åt vissa grejer när de runt om mig inte kunde höra det. Nu har jag istället massa saker jag inte kan äta sen jag var inskriven. Jag hoppas jag snart finner modet i att äta vad som igen.. :)

Annons:
[erikam]
2014-03-12 19:57
#7

Nu har jag ju inte fått någon ätstörning diagnostiserad men något är fel. Jag saknar att äta en varm måltid, att ta en så stor portion som jag gör nu och kunna äta upp den… såklart njuta av den också. Som det är nu gör jag enorma mängder mat som jag inte alls kan, vill eller orkar äta upp. En riktigt tjock och mör köttbit önskar jag att jag kunde äta också, glass har jag väldigt svårt med för tillfället och längtar efter att kunna njuta av mjukglass i sommar! Just nu äter jag mest frukt och bär och andra kalla saker, varm mat funkar överlag inte alls bra just nu.

Även det här med att beställa hem mat. Det gör jag ofta för jag är så sugen, men bara några tuggor smakar innan jag är "mätt".

SaaraE
2014-03-14 00:49
#8

Jaaa, beställa hem mat är något jag också saknar! Bara att kunna göra det tillsammans med någon, slänga på en film och äta tills man är mätt, kanske spara något till dagen efter utan att hetsäta upp skiten under nattens timmar.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: