Annons:
Etikettanhörig-frågar
Läst 1084 ggr
[Hallons]
2014-02-18 08:20

Fått tillbaka den igen?

Hej! (Detta handlar om min kompis och inte jag) En av mina närmsta vänner har haft anorexi. Hon bor långt ifrån mig så vi träffas bara varje sommar. Sommaren 1012 kom hon inte ner till mig. Vi kunde inte träffas. Ingen sa varför. Sommaren 2013 kom hon hem till mig som vi brukar. Då berättar hon. "Jag kom inte, jag hade ätstörningar" Jag blir så himla rädd men jag vet att det inte hjälper att säga hur mycket jag tycker om henne. När hon senare på sommaren åker hem får jag hennes Skype. Efter det skickar vi meddelanden till varandra på Skype mm. Om jag skickar ett meddelande svarar hon efter nån vecka. Nu, är det tre månader sedan hon svarade sist. Kan det som jag inte vill ska hända… hänt?

Annons:
SaaraE
2014-02-20 15:22
#1

Hon kanske inte blir frisk av att du säger att du tycker om henne men i längden tror jag verkligen på att bara vara en bra kompis. Säg det även om du inte får svar eller medtycke. Mer kan inte du göra.

Så obehagligt att inte höra av henne något:/ Försök vila i tanken att hon troligtvis "bara" isolerar sig. Det är väldigt vanligt vid ätstörningar.

Hoppas du får kontakt med henne snart! Kram på dig!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

[Hallons]
2014-02-20 16:05
#2

#1 tack för ditt svar! Jag väntar och hoppas på det bästa. ;)

Upp till toppen
Annons: