Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 810 ggr
maay
4/26/14, 12:38 PM

Lite mat, mycket träning

Jag har alltid vart den tjejen som inte direkt brytt mig om vad jag äter. Jag tränar regelbundet och är "normalviktig". Den senaste tiden har detta dock förändrats. Jag tänker mer och mer på vad jag äter, äter knappt någon lunch, mår dåligt om jag inte rör på mig en massa efter att jag har ätit osv. Jag vill äta som vanligt men det går på nått sätt bara inte. Mår dåligt om jag äter en massa och har på senaste tiden lagt mycket fokus på min vikt. Jag är 164 cm och väger runt 55kg. Här om dagen åt jag endast lite nötter, och pasta. Vad ska jag göra? Vill inte ha det såhär.. Kan det bli en ätstörning av det hela?

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Annons:
[Becka889]
4/26/14, 1:00 PM
#1

Det låter lite oroväckande när jag läser ditt inlägg. Om man tränar mycket bör man äta mer för att kroppen ska orka med och inte brytas ned, att bara äta lite nötter och pasta under en hel dag låter inte alls bra! Om jag var du hade jag redan nu tagit reda på någon du kan prata med för att förstå varför du börjat känna som du gör och hur du ska komma på rätt spår igen innan det blir värre, att du skrev här är en bra början då det visar att du är medveten om att det kan bli ett problem!

maay
4/26/14, 11:07 PM
#2

#1 tack för att du svarade! Försöker äta lite ibland så inte magen är helt tom. Vill verkligen inte känna såhär, det är jättejobbigt. Det går även upp och ner. Ena studen tänker jag inte så mycket och äter tex en macka och en kaka Sen plötsligt sköljer ångesten över mig och jag mår dåligt över att det jag har ätit. Så känner jag just nu. Har inte ätit så mycket på hela dagen och så köpte mamma hem sushi¨nu på kvällen. Jag kunde ju inte säga någonting utan åt det jag fick. Direkt efter gick jag en lång promenad.. I övrigt har jag tränat och motionerat i stort sett hela dagen. Tack än en gång för att du svarade, det hjälpte! Ska se om jag kan prata med kuratorn på skolan om det blir värre.

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Upp till toppen
Annons: