Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 1071 ggr
-Nico-
2014-05-07 09:11

"Vad smal du blivit!"

"Vad smal du blivit!"

Jag antar att det är fler än jag som tycker det är jobbigt när man får den kommentaren nästan dagligen. 

Till en början blev jag (ätstörningen) glad, svälten hade gett ett resultat! Men nu, nej. Jag vill inte ha ätstörningar, men samtidigt vill jag INTE gå upp i vikt, och därför inte äta heller. Det är ju mitt fel att jag är sådär spinkig, men det är så jobbigt att hela tiden få det påpekat.

Vad tycker ni?

Annons:
Atropa
2014-05-07 12:22
#1

jag hålls med, till  en början var det fantastiskt att få höra att andra såg en kroppslig skillnad på en men det är bara mentalt krävande nu. känner precis likadant som dig med att jag vill tillfriskna och äta nyttigt men är alldeles för rädd för att gå upp i vikt.

SaaraE
2014-05-07 14:37
#2

Kan inget annat än att instämma. Ett tag kallade jag den mening för "dom magiska orden", jag bara älskade att jag lyckats. MEN jag ser det på två sätt nu. Om man vill bli sjukare så vill man ju gärna sköta viktnedgången i sin ensamhet och inte bli påkommen. Vill man bli frisk så är det jättejobbigt att veta att folk ser på en och tänker kring vikten.

Så jag har kommit fram till att dessa ord är värdelösa. Vill inte att någon ska syna mig och när kommentaren kommer bland andra människor så dras ju deras blickar också på en själv. Hatar verkligen det:/

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: