Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 978 ggr
SaaraE
5/13/14, 11:39 AM

Ont i kroppen

Har en känsla av att många här inne kan känna igen smärta i framförallt muskler längs olika delar av kroppen? Vet att många med en ätstörningsproblematik går och spänner sig vilket leder till smärta.

Någon som känner igen sig?

Jag har extrema hugg kring bröstkorgen, får svårt att andas och vill vika ihop kroppen som en banan. Svårt att våga utmana att sitta rakt eller andas tungt när det skapar smärta tycker jag.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Cahira
5/13/14, 5:53 PM
#1

Jag har pratat med många med ätstörningar som efter de blivit bättre har upplevt ledsmärtor. Jag är en av dom.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

SaaraE
5/13/14, 7:00 PM
#2

Jag är inne mitt i det och har ont. Så du menar att annan typ av smärta kan uppkomma efter att du blivit frisk? Fast jo iof. det kanske inte är så konstigt om man spänt sig under flera års tid och utsatt sin kropp för både den ena efter det andra..

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Cahira
5/13/14, 7:02 PM
#3

När kroppen är väldigt undernärd så måste den ta näring från nånstans och då tar den av ledvätskan och det kan skapa ledbesvär resten av livet… inte musklärt mao.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

SaaraE
5/14/14, 2:52 PM
#4

Alltid lär man sig något nytt :) även om det inte är så positivt direkt.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

thisgirlisme
5/18/14, 6:11 PM
#5

förstår vad du menar, brukar nästan dagligen får ont i bröstkorgen och som hugg mot hjärtat men har inte vågat säga det till någon

SaaraE
5/18/14, 11:07 PM
#6

#5 Gå och kolla upp det. Genom åren har jag varit hos läkare och sköterskor som gått igenom från topp till tå. Bara för att se att det inte är något livsfarligt.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: