Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 496 ggr
thisgirlisme
5/18/14, 7:02 PM

svårt att kämpa

jag går på dagbehandling på en ätstörnings klinik och försöker verkligen att tänka att jag vill bli frisk och kunna äta normalt. Men det är verkligen jätte jätte svårt!
Och igår hade jag en dag då jag kände mig svagare och orkade inte kämpa så råkade beställa diet piller

Annons:
SaaraE
5/18/14, 11:02 PM
#1

Det är bara du som kan bli frisk. Men för att du ska kunna bli det så behöver du ju hjälp. Försök därför ta till vara på den hjälp du nu ändå får, om det känns bra för dig? Behandlare, behandlingstyp och andra patienter - ja mycket ska klaffa. Ofta kanske det inte gör det, man får sällan de ultimata förutsättningarna i en miljö med andra sjuka. Då måste du lära dig att fokusera på dig själv. Att du faktiskt är sjuk som går på en behandling, det gör man inte om man är frisk. Det är tankar du kan släppa.

Angående pillren. Försök att vara ärlig med dig själv. Spola ned dem i toaletten. Släng dom ute i en papperskorg eller vad fasen som helst för att du inte ska kunna ångra dig. Nu kanske du har betalt dyrt för dessa men tänk dig att du gör ett val. Tabletterna var dyra men hur mycket är din kropp värd. Hur mycket kommer det att kosta av dig själv till att göra den frisk.

Om du känner att det är möjligt kan du ta upp det här med motivation och vilja med behandlarna. Att du ändå känner att du vill framåt men fastnar på vägen. Du är inte ensam och konstig som känner som du gör.

Kämpa på!<3

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: