Annons:
Etikettbehandling
Läst 930 ggr
MissFlisan
2014-06-03 15:48

Eran erfarenhet av ÄS vård?

Vad har ni för erfarenhet av ÄS vården? har ni kunnat bli hjälpta? Vad är det som har hjälpt er?

på min tid när jag gick i behandling, så hadlade allt om tvång och hot om jag inte gjorde si eller så så skulle de hända…Jag hade liksom inget annat val än att stänga av och äta, jag gick upp i vikt men huvudet hann inte med och jag har inte gjort något av fri vilja…Hur har det varit gör er?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
-Nico-
2014-06-04 10:12
#1

Just nu får jag dagvård, och utan den kommer jag nog aldrig bli frisk. Jag har en underbar kontaktperson, som stöttar och pushar mig framåt. Hon är helt enkelt bäst. Jag har haft turen att uppleva det bästa av psykiatrins vård. Jag har fått hjälp direkt, och det har bara varit några få gånger som jag behandlats mindre bra när jag varit inlagd.

Sedan vet jag att det är många som inte haft den turen.

MissFlisan
2014-06-05 19:58
#2

Men vad skönt att du känner att du har blivit hjälpt! 

Tycker du att du fått hjälp med orasken till din ÄS eller främst bara maten?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Jetaime
2014-06-10 09:31
#3

Jag har tagit upp mina problem med ett par olika läkare, vid olika tillfällen, men känner inte att jag blir tagen på allvar och har inte fått någon hjälp.

SaaraE
2014-06-10 21:15
#4

Jag kan känna att det blir skillnad så här, många år efteråt när jag dragit på mig ytterligare fyra diagnoser. Det går liksom fortare att få hjälp om man vill ta sitt liv eller har extrema tvång eller egenheter för sig. (Tänk att det ska krävas nära döden upplevelser för att även ätstörningsvården ska hajja till och se allvaret.)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

MissFlisan
2014-06-10 21:32
#5

Helt sjukt…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

SaaraE
2014-06-11 11:38
#6

Sen kan jag tillägga att jag gått dagvård, ätträningsgrupper, träffat dietist o hela faderullan…bott på behandlingshem o varit inlagd i två år på slutna psykiatriska avdelningar med matstöd. På något sätt finner de inte den rätta behandling som jag ska bli hjälp av. Någon som känner igen sig?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: