Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 862 ggr
MissFlisan
2014-06-03 15:50

klara av att vara bort rest...

Nu har jag varit hemma hos mina föräldrar en vecka, jag har både ätit hemma hos dem och mycket ute. Jag ser sjukt mkt fram emot att åka hem igen i morgon så att jag återigen kan äta mina mat, min mängd och era rutiner…Jag är rädd för att jag har gått upp i vikt men har ingen aninge egentligen…

Hur gör ni för att klara av att vara bortresta och äta annan mat än vad ni är vana vid?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Ledsentjej00
2014-06-03 16:38
#1

Jag tycker det är jätte svårt och har dessutom diagnosen autism, vilket gör det ännu jobbigare. Man får se efter vad som går, och det som går får man kanske äta många gånger, tex när jag var bortrest sist så åt jag subway både till lunch och middag i en hel vecka, hehe. 😛

MissFlisan
2014-06-03 20:43
#2

Ja har man autism så förstår jag att det blir svårare…men jag tänker att om man bor hemma hos någon så som jag gjort nu en vecka och dessutom blivit bort bjuden mkt då är det ju svårt att bestämma vad man ska äta och som idag när jag var på student…dessutom så vill jag ju vara helt frisk så jag lever friskt, men det blir jobbigt sen när jag kommer hem och landar…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

SaaraE
2014-06-03 23:22
#3

Det låter så himla trist, men egentligen är svaret självklart. Träna på det som är svårt. Träna dig till att hålla din kost både ute på restaurang, hos familjen eller vänner. Börja med små steg och arbeta dig uppåt:)

Har och en diagnos i autismspektrat. Därför är det lite svårare att ge svar. Jag är fast i mycket som inte har med ätstörningen att göra. Som du skriver så blir det jobbigt när du väl tänker efter. Låt det vara så, det kommer vara jobbigt. Säkert länge även om det är frustrerande att stå där mellan två världar. Är man frisk eller sjuk? (som tur är så slipper man välja, inom ätstörningsvården passar ordet lagom in) Inte för mycket eller för litet.

Vilket framsteg att du vill bli frisk. Det kan du om du bara vill. Låt tankarna komma och passera!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: