Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 2569 ggr
SaaraE
6/17/14, 6:54 PM

Symtom på hunger?

Många med en ätstörningsproblematik har ju tappat både mättnad och hungers känslorna. Egentligen så är dom inte helt borttappade men dom yttrar sig inte i form av att man blir hungrig - äter och slutar när man blir mätt. Vad går ni på för att inte tippa ihop?

Jag blir fruktansvärt illamående och har ingen matlust alls, men jag tror att illamåendet kommer av att jag inte har ätit. Om jag tvingar i mig mat då så går det oftast över. (Kroppen är verkligen en märklig plats som är svår att förstå sig på ibland..)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
-Nico-
6/19/14, 10:29 PM
#1

Jo det känner jag igen mig i. Nu får jag ju hjälp från dagvården, men annars försöker jag tänka på en kompis som är bästa personen matmässigt att se upp till. 

Men visst blir det mindre portioner hemma…

MissFlisan
6/20/14, 10:25 AM
#2

När jag var liten så kurrade det i magen när jag var hungrig, men den hungern klarade jag av i några timmar. Efter att jag har fått ÄS så har det inte kurrat i magen många gånger. Men när jag behöver mat så blir jag extremt trött och super känslig och energin och mitt logiska tänkande försvinner. När jag äter så blir det som en blixt från en klar himmel att energin, mitt logiska tänkande och att färgen i mitt ansikte kommer tbx. Jag lär mig liksom aldrig att det är symtom på hunger…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
6/20/14, 10:25 AM
#3

När jag var liten så kurrade det i magen när jag var hungrig, men den hungern klarade jag av i några timmar. Efter att jag har fått ÄS så har det inte kurrat i magen många gånger. Men när jag behöver mat så blir jag extremt trött och super känslig och energin och mitt logiska tänkande försvinner. När jag äter så blir det som en blixt från en klar himmel att energin, mitt logiska tänkande och att färgen i mitt ansikte kommer tbx. Jag lär mig liksom aldrig att det är symtom på hunger…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

SaaraE
6/24/14, 4:09 PM
#4

#3 Exakt så där är jag också! Verkligen går från icke funktionell till att vara på den topp det går att vara för tillfället;)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

devour
6/24/14, 5:28 PM
#5

Illamående, ont i huvudet alt. grötig i huvudet. Och det klassiska antar jag med lättirritation :)

[Tuulikki]
6/24/14, 10:29 PM
#6

Jag blir sååå tjurig när kroppen behöver mat. Oftast tänker jag inte på det själv utan märker det när illamåendet kommer. Krävs att någon påpekar att jag är stingslig :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: