Annons:
Etikettmat-och-recept
Läst 1010 ggr
MissFlisan
2014-06-22 17:55

Högtidsmat

Hur tycker ni det är på alla högtider så här i midsommartid? Det brukar ju oftast vara ganska mycket mat inblandat.

Jag tycker det kan vara svårt eftersom det är buffé och då kan dert vara svårt att veta/se hur mycket jag ska ta eftersom det kan vara svårt att ta efter tallriksmodellen då. Tänker ni att ni unnar er på dessa högtider? Eller tar ni så att ni ser att det är lika mkt som vanligt? Eller hur tänker ni?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
SaaraE
2014-06-22 19:01
#1

Jag är tvärt om positiv till buffé mat. Då får man ta det man vill och alla tar oftast olika så då behöver jag inte känna mig så udda. Men jag förstår helt vad du menar med tallriksmodellen, det var ett stort problem när jag gick i aktiv ätstörningsbehandling och eftersträvade det mera. 

Fast denna midsommar löste sig väldigt smidigt, utan frågor. Jag gillar inte potatis så det går bort, sill fick jag magsår(bland annat därför) av för inte så länge sen och hamnade på sjukhuset, är laktos intolerant så tårtan gick också bort. Det är väl ända gången man kan uppskatta sitt känsliga system till kropp tror jag;)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: