Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1095 ggr
MissFlisan
6/29/14, 9:34 PM

Tips under träningsläger

Jag ska på träningsläger i morgon och var där i tio dagar. Vi kommer träna ca 4 ggr om dagen dvs MYCKET!! Och för att orka och klara av det är maten a och o!!! Jag har igen tyckt att maten har varit lite svår det senaste halvåret och har haft svårt att hålla vikten (att inte gå ner i vikt) så det är EXTRA super viktigt att jag fixar det bra nu när jag ska träna så mycket istället för att bli triggad att gå ner ännu mer..!

Har ni tips på hur jag kan tänka kring detta? Hur jag ska kunna äta bra, äta mig mätt, inte bli triggad att gå ner mer i vikt och orka/kunna må bra och klara av dessa dagar?

Jag VET att jag inte får gå ner mer men det är svårt eftersom jag blir mer triggad för varje hekto jag går ner…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
M A N I N A N
6/30/14, 11:38 PM
#1

Nu är det försent, men min första tanke var, ska du verkligen över huvud taget åka iväg till ett så tufft träningsläger och utsätta dig för stor risk att hamna i en negativ spiral när det gäller din ätstörning. Men nu jag du åkt. Det enda jag kan säga är att tänk på att äta tillräckligt. Påminn dig om att det är vedervärdigt att ha fokus enbart på mat och vikt och försök äta i proportion till hur mycket du tränar. Det skulle kanske underlätta för dig att berätta för en lägerkompis eller tränare att du har svårt med maten. Detta var inga super-råd, men i alla fall en uppmuntran. Mvh M A N I N A N

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
MissFlisan
7/1/14, 7:11 AM
#4

1#Tack!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
7/1/14, 7:11 AM
#5

1#Tack!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
7/1/14, 6:02 PM
#6

Nu har första träningsdagen på lägret gått och vi hade fyra träningspass på pappret men egentligen så blev det typ 2,5 träningspass.
Jag tycker det är svårt med maten på de här stället eftersom salladen är först och den är jääääättestor och matig!! På lunchen bestod salladen av både lax och kyckling och sedan kom den vanliga maten och då var min tallrik full…Så då var det så himla svårt att se hur mycket jag skulle äta och ta…Så det blev nog lite mkt men jag tänkte att jag ska ändå träna två ggr till idag så jag lär behöva mkt energi och jag lär bli hungriga, tyvärr så böev det ju inte så mkt träning som jag hade tänkt mig… Sedan var det dags för middag och då var jag inte hungrig, det var också mat som är svår för mig och svår att se med ögonen hur mycket jag skulle ta… Men jag försökte och tänkte att jag behöver äta så att jag inte blir hungrig i kväll…

Sedan är det mackor på kvällen vilket jag tycker ät lite svårt…Dessutom så är det stooooor frukost bufee så även det är svårt att veta vad jag ska äta och vad som är lagom…Hmm jag vet inte riktigt hur jag ska göra…

Men i morgon så tror jag att jag får ta mindre av sallads delen så att jag får plats med den vanliga maten på tallriken så att jag kan SE hur mkt mat det är jag har på tallriken för tar jag massa sallad så SER det mkt ut även om det inte är det…..

Så ska jag nog försöka bestämma mig redan i kväll vad jag ska äta till frukost i morgon så slipper jag vela, slänga och ta om som idag…

Ja vi får se hur det går jag utvärderar i morgon med :)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
M A N I N A N
7/15/14, 8:11 AM
#7

Hur gick det för dig under lägret?

Upp till toppen
Annons: