Annons:
Etikettsajten
Läst 1157 ggr
SaaraE
2014-07-01 21:06

Problem med sajten??

När jag ska lada upp en bild här på sajten, alltså bifoga den, å väl i själva inlägget eller nedantill så vrids den åt fel håll. Bilder på bredden hamnar upp och ned trots att dom i övrig hantering på datorn ä rättvända. Testade att vända en upp och ned på datorn och sedan ladda upp den här men tro fasen att den fortfarande är åt fel håll.

Någon mer som har samma problem? Eller har lust att bara testa om det blir så för er också? Vore super snällt:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
leemland
2014-07-01 21:14
#1

Just nu är där lite problem med bilder, speciellt i artiklar. Och detta kan ta tid att fixa, men killarna har det på listan :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

VildaVittra
2014-07-01 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

annia1
2014-07-01 22:07
#3

SaaraE just det problemet ligger inte på iFokus. Utan det är för (antar jag) att du tagit fotot med mobil. 

Både iPhone och andra mobiler tar kort på fel ledd. Så när de laddas upp på iFokus så hamnar dom på fel ledd fast dom ser ok ut i datorn.

När de flesta tar kort med mobil så har man mobilen på högkant och då blir korten liggande. Man ska ha mobilen på samma ledd när man tar kort som man har en vanlig kamera då blir bilderna riktiga.

Jag vet inte hur man ska göra för att få dom "rättvända" när dom redan finns i datorn, men du kan prova rotera dom medurs så dom blir felvända i datorn och se om det gör skillnad. När det gäller fotona som laddas upp från mobilen så kan du beskära dom lite lite grann då ska dom bli rättvända.

Annars när det gäller bilder på iFokus så är det som leemland sa att det är problem och det är nåt som dom tittar på.

.

SaaraE
2014-07-02 15:37
#4

#3 Tack för ditt svar. Dom är tagna med mobilen som du skrev. Har däremot testat att så att säga vända dom upp och ned i datorn men dom fortsätter att laddas upp felvänt. Men då vet jag varför iaf :) Fast jag kan tycka att det är lustigt att det blir så när det fungerar på alla andra sajter (Facebook, bloggar osv)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

annia1
2014-07-02 22:35
#5

SaaraE de borde blivit rättvända då. 

Jag vet när det gäller mobiler så om man bara beskär dom lite lite grand i mobilen så blir de rättvända. Så du kanske ska testa det på datorn. Först ladda upp en bild  här på iFokus och se att den lägger sig fel. Sen ta samma bild på datorn beskära den lite grand och ladda upp.

Visst är det konstigt att det funkar på vissa ställen och inte på andra. Men iFokus är inte enda stället de blir felvända. 

Jag vet inte vart man hittar info på korten när dom ligger i datorn. Men i min mobil om jag har ett kort uppe och klickar på de tre streck jag har längst ner på själva mobilen så kan jag få fram detaljer på kortet och där ska det stå riktning 0 grader. Då blir bilderna rätt. På mina bilder står det riktning 90 grader och då blir de liggande. Om jag beskär en bild så ändras det så det blir riktning 0 grader.

.

Upp till toppen
Annons: