Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 1154 ggr
SaaraE
2014-07-04 04:50

Konsten att sova

Blir galen på mig själv. Jag fungerar med för lite sömn, men bara fungerar. Det går liksom inte att leva helt normalt med för lite sömn. Det händer några gånger i veckan att jag är uppe två dygn i sträck. Gör allt för att somna. Går och lägger mig, läser, släcker och försöker sova. Gosar med hunden, försöker att ha ätit bra men inte direkt innan sänggående.

Vad ska en göra? Förslag mottages gärna !

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
_Fisken
2014-07-04 05:56
#1

Jag har lidit av det där bitvis jag också. Men är du noga med de tre viktigaste sakerna? Mörkt, Tyst och Svalt. Sen ge fasiken i kaffe och The efter kl 17. 
Jag antar att du redan provat detta men man måste ju börja nånstans!

Aleya
2014-07-04 06:23
#2

Jag sov bara två - fyra timmar per natt i över 6 månader. Jag gjorde allt i min makt för att kunna sova men kunde inte. Har fått ta stilnoct för att kunna somna tillslut(hade dockbprovat propavan och dylikt innan) Men det jag har märkt är att du sover bäst om du gjort något under dagen. Jobbat eller dylikt. Så mitt tips är att göra saker. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SaaraE
2014-07-06 14:38
#3

#2 Saken är den att min kropp är dö trött. Med låga blodvärden varken får eller kan jag göra så mycket, är sjukskriven sedan många år. Men har hund och promenerar med honom osv. Insatt på tio tabletter under kvällens timmar, dom får inte fylla på mer så jag önskade för allt i världen att jag somnade på det som du.

Men det här att det ska vara mörkt? Jag är paranoid av mig…väldigt rädd nätterna igenom för att något ska hända osv. Därför måste jag ha en liten lampa tänd. Är det kanske dumt då?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Aleya
2014-07-06 15:21
#4

#3 ne men det är väl inte dumt. Ett tips är att kanske sova med ögonmask och så kan du ha lampan tänd hur du vill. Bara dra bort masken när du vaknar. :-) Jag sover personligen sämre då det är ljust. Så jag gillar då det är mörkt. Men har du testat något så konstigt som godnatt-te som säljs i vanliga livsmedelsbutiker? om det nu inte är nå i det som ibte är bra för dina andra mediciner.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SaaraE
2014-07-06 15:32
#5

Nej det där med Teet har jag aldrig hört talas om, ska jag absolut testa, Tack :)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Aleya
2014-07-06 16:52
#6

Friggs är det. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
SaaraE
2014-07-08 18:27
#7

Har funderat på en sak. Många säger ju att man inte ska gå och lägga sig hungrig. Men ibland kan jag uppleva att jag blir jättepigg av att äta någon timme innan läggdags och kan då inte somna på grund av all energi som jag fått i mig via maten.

När käkar ni sista målet innan natten?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

_Fisken
2014-07-08 18:41
#8

Vad menar du med "att äta"? Är det en riktig måltid eller en macka? Själv så har jag svårare att somna hungrig. Nåt att äta (macka, äpple etc) timme innan sängdags kan göra mig trött. Inte pigg.

MissFlisan
2014-07-08 21:37
#9

Har du provat att få massage innan du ska sova? Prova teet johannesört som finns i hälsokost med något sovmorgon te precis innan du ska sova, det ska tydligen vara jättebra!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: