Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 1277 ggr
MissFlisan
7/8/14, 1:47 PM

Svullar upp när det är varmt

Jag börjar nu lära mig efter typ tio år att varje sommar när det är riktigt varmt så svullnar jag upp. Jag blir även svullen över låren (är det ens möjligt förresten??) och får panik över att jag har gått upp i vikt, men nu blir jag mer och mer säker på att det bara är värmen och att det går över, men jag kan ju aldrig vara riktigt säker så lite orolig blir jag varje sommar, så även nu…Jag är på träningsläger och har varit det i 9 dagar nu och vi tränar mycket! Men jag äter också betydligt mkt mer nu än hemma och maten här är betydligt mkt fetare och kcal rik men jag år så trött, sugen och hungrig så jag kan inte låta bli att inte äta mig mer eller mindre proppmätt. Så nu känns det som om jag inte bara är svullen utan att jag faktiskt har gått upp….

Dessutom så har jag varit massa sötsugen så jag ha ätit en del godis några dagar…

Dumma huvud…

Brukar ni med svullna upp när det är varmt? Hur förhåller ni er till det i så fall?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
VildaVittra
7/8/14, 1:55 PM
#1

Det kan vara att din saltbalans blir rubbad när det är varmt då man i regel dricker mer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MissFlisan
7/8/14, 1:58 PM
#2

#1 ahaaaa :)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
7/8/14, 1:58 PM
#3

#1 ahaaaa :)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Tjeja
7/8/14, 2:01 PM
#4

Det är inte ovanligt att gå upp i vikt i vätska när det är varmt om man dricker mycket för att kompensera värmen. Det är ju bra i så fall, så kroppen kan svettas när den behöver. Då går det givetvis över när du kissar ur dig överskottsvätskan med tiden igen.

Är du på tränsingsläger har du säkerligen gått upp i muskler också. 

Det första är normalt och det andra är dessutom toppen! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissFlisan
7/8/14, 6:11 PM
#5

#4 vad bra du/ni hjälper mig!! Kanske behöver jag inte ha så mkt panik över detta. Kanske att kroppen reagerar på den här lite extrema träningen som jag inte är van vid så att det blir någon reaktion och sedan som du säger så dricker jag ju mer pga värmen och pga träningen :)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

SaaraE
7/8/14, 6:25 PM
#6

Tror inte heller du behöver vara speciellt orolig över att du har gått upp i vikt. Och om du nu har det så beror det säkerligen på att din kropp samlat på sig vätska (som du skrev) och inte av att rent fett sätter sig på din kropp.

Träna på och ät som du gör, efter ett tag kan kroppen komma i balans och svullnaden avtar. Hoppas lägret är bra:) Får man vara nyfiken och fråga vilken sport du kör?😊

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
MissFlisan
7/8/14, 6:32 PM
#7

#6 Jag väntar helt enkelt med att bestämma mig för att jag har gått upp i fett tills jag kommit hem och lever normalt igen :)

Det är ett allmänt prova på läger, simning, kondition, bollsport, styra, kajak, dykning, hinderbana, terräng, cykling och på torsdag ska jag prova vattenskidor :D!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

SaaraE
7/19/14, 8:43 PM
#8

Vad härligt! Njut av lägret nu och försök tänka bort allt med mat, fett osv. som kan cirkulera i huvudet…

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: