Annons:
Etikettövrigt
Läst 1072 ggr
Saffran0Spice
7/14/14, 1:16 PM

Kom allt en glädjetår

Jag lider av BED sedan barnsben och har perioder som är riktigt skit och perioder som är lite bättre.

Nu har jag haft en liten bättre period och haft någorlunda ordning på matrutinerna, så för första gången på 2 år vågade jag ställa mig på en våg imorse.
Det var en trevlig överraskning!

För två år sedan så ställde jag mig på vågen och blev helt förstörd, att vara 22år, 173cm lång och vågen visar 140kg knäckte mig ganska rejält.
Men imorse så kunde jag gå med huvudet högt på promenaden, jag är idag 24år, fortfarande 173cm lång och vågen stod på 108kg.

Det är fortfarande alldeles för mycket, men att ha gått ner 32kg på ca två år, helt ensam och utan att ha bantat eller opererat mig trots erbjudanden - känns iallafall som en resa i rätt riktning 😢

Annons:
[JeanetteK]
7/14/14, 1:19 PM
#1

Men underbart! Vad duktig du är! 🎈❤️🤗🥳

Saffran0Spice
7/14/14, 1:28 PM
#2

#1 Tack ska du ha!
Det känns väldigt bra att kunna ha åstadkommit något sådant på egen hand =)

M A N I N A N
7/15/14, 8:02 AM
#3

Förstår att du känner dig nöjd ☺ Långt ifrån alla hade fixat det själva! Hur gör du? Något annat än regelbundna måltider?

Saffran0Spice
7/15/14, 11:28 AM
#4

#3 miljöbyte, matrutiner & promenader + att jag skaffade en hund för ca 9mån sedan ^^

MissFlisan
7/15/14, 8:23 PM
#5

HÄRLIGT ATT HÖRA!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

SaaraE
7/19/14, 8:36 PM
#6

Så himla starkt gjort av dig! 👍 Vilket jäkla jobb!!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
[kerstinthemilklover]
7/19/14, 10:37 PM
#7

Riktigt bra jobbat! Inspirerande.
Du borde verkligen känna dig stolt över din prestation och din resa.

Jag har en gammal bekant från gymnasiet som gjort en liknande resa.
Jag länkar hennes blogg som inspiration så att du kan se att man kan komma hur långt som helst oavsett varifrån man börjar.
Hon började med 120kg och har lyckats bli vältränad som få.
http://120kg.me/ 

Med länken vill jag inte på något sätt trycka ner din prestation, du är superduktig. Jag vill bara inspirera dig att fortsätta med det du tror på, ingenting annat!

Finns det vilja finns det hopp.

[JeanetteK]
7/20/14, 10:55 AM
#8

#4 Hundar är mycket bra att ha! Jag har inga viktproblem men däremot ångestperioder och min Zero har hjälpt mig att ta mig i kragen och komma ut när livet är mörkt. ❤️

-Nico-
7/20/14, 11:01 AM
#9

Du är verkligen stark! Kämpa på!

Saffran0Spice
7/20/14, 12:03 PM
#10

Tack för era fina ord allihopa ❤️
Jag ska kämpa på - mål vikten är 75kg så har en bit kvar!

Upp till toppen
Annons: