Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 758 ggr
mandanpandan
8/14/14, 9:53 PM

Behöver råd, Vad kan man göra?

Är inskriven för hjälp men väntetiden är 3 månader!! orkar snart inte mer..

Försöker ständigt bli bättre och skita i allt och äta som en normal människa. Vissa dagar är allt jättebra medans andra dagar är hemska. Om jag ex äter godis eller väljer att fika eller gå ut med en kompis och dricka alkohol. Kan allt spåra ur antigen får jag jättemycket ångest som leder till massa träning eller för lite mat. Andra dagar leder ett snesteg till hetsätning med kompensation som följd bestående av extrem träning och svält eller så försöker jag spy upp allt.

Min kropp blir så himla ful och förstörd av detta, och allt jag vill är egentligen att se bra ut. (Hör själv hur dumt det låter.)
Jag har inte haft mens på 2 år min hy är hemsk och jag har fått problem med lederna, dessutom har på gränsen med för högt levervärde och får i bland hjärtklappning. Antar att allt detta har med mitt sjuka förhållande med mat att göra. Är dock inte underviktig 170 cm 54 kg. Väger jag mer än 55 kg får jag panik min trivselvikt är 53 kg. Är typ en misslyckad wannabe snygg och vältränad människa 

Är dock inte bara fysiskt som jag påverkas. Tror att alla "vet" att jag har en ätstörning. Är ständig rädd att folk pratar bakom min rygg och skäms så fruktansvärt av någon anledning?
Tror att folk tycker att jag är fet och misslyckad trots att jag tränar så mkt. Känner mig ensam och det är svårt att umgås och träffa nya vänner när änns självförtroende är nere i skorna. Snälla någon som har tips vad kan man göra för att må bättre?

Annons:
Twix*
8/14/14, 10:15 PM
#1

Om du inte redan har ett/flera så skaffa ett husdjur, de dömer dig inte och älskar dig oavsett hur du ser ut :) pröva på yoga eller liknande, som får dig att slappna av

vet inte mycket om ätstörningar men hoppas det var till hjälp :)

Upp till toppen
Annons: