Annons:
Läst 1428 ggr
Ledsentjej00
2014-09-20 22:14

Tunt hår :(

Hej! Börjar äntligen bli frisk nu, har fortfarande en del kvar att jobba på men ändå. :) Under tiden har jag varit i väldigt mkt undervikt, och har därför tappat väldigt mycket hår. Tappar fortfarande lite mer än vanligt..

Nu är mitt hår jätte tunt finns det något jag kan göra? Ta något kosttillskott?

Annons:
Tjeja
2014-09-20 22:18
#1

B vitaminer! finns både på apotek och i hälsokost. Tex öljästtabletter innehåller mycket b-vitamin.

Annars kanske du saknar animaliskt B-vitamin också och behöver B12 mer specifikt. Något mer som kan hjälpa är om du får i dig mer järn tillsammans med B-vitaminet. För du kan även ha en dold järnbrist på grund av för lite B -vitaminer i kroppen. 

Det är ett tips i alla fall.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

SaaraE
2014-10-06 12:36
#2

Håret är bland det segare i vår kropp att få igång igen efter en lång tids sjukdom. Dåligt hår, tunt eller slitet intygar inte att du åt dåligt igår, förra veckan eller ens månaden. Det ligger minst 3 månader efter så ha tålamod!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Hennah
2014-10-07 02:40
#3

Jag började pga annan sjukdom äta kalcipos D och har fått starkaste naglarna jag haft i hela mitt liv trots att matintaget svajjat! Har även fått ngt fylligare hår, men håret växer ju långsammare. Hår o naglar byggs ju av liknande byggstenar Så jag hoppas på bättre effekt med tiden. Många i Norden behöver ju tillskott av D- vitamin. Det finns tabletter med bara vitamin D om man inte vill ha extra kalcium, men vi som kämpat med maten ligger ju ofta i riskzonen för benskörhet, så det sitter nog inte fel. Dessa tillskott finns receptfritt, men går att få på recept så de räknas med i högkostnadsskyddet.

Upp till toppen
Annons: