Annons:
Etikettanhörig-frågar
Läst 1592 ggr
Atropa
2014-10-20 16:06

Ämnesomsättning

Hej! Många som har ätstörningar väljer att svälta sig själva av olika anledningar. Detta gör att kroppen går ner på lågvarv och ämnesomsättningen sjunker mycket. En kompis till mig gör det här och väljer att äta dietpiller (ökad ämnesomsättningspiller/fettförbrännare) och säger att det typ går jämt ut. Stämmer detta eller är det bara bulls*it? Har man fortfarande nedsatt ämnesomsättning även om man tar liknande tillskott? Ökar ämnesomsättningen om man väljer att äta till exempelt frukost sedan fasta resten av dagen? Vill förstå mig in i min väns situation.

Annons:
catcult
2014-11-09 17:55
#1

Att ämnesomsättningen sjunker drastiskt när man går ner mycket i vikt är en sanning med modifikation, även vid ett stort kaloriunderskott påverkas inte ämnesomsättningen särskilt mycket och jag betvivlar att några extra piller skulle boosta den märkbart.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

SaaraE
2014-11-19 15:56
#2

Kroppen kan vara i så dåligt skick att den inte klarar av att göra allt det som en normalt fungerande kropp gör. Det vill säga att upptaget av dessa tabletter kanske inte blir lika effektivt som hos en fullt frisk person som vill använda sig av denna typ av läkemedel. Bortkastat, dyrt och farligt!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: