Annons:
Etikettbehandling
Läst 1297 ggr
Atropa
2014-11-18 12:55

Första mötet

Hej! Jag har blivit flyttad till en ätstörningsenhet istället för en psykolog. Kallelsen säger att jag kommer bli bedömd osv. Vad innebär en sådant första möte? Vad gör man? Jag är jättenervös..

Annons:
SaaraE
2014-11-19 15:51
#1

Att bli bedömd låter värre än vad det faktiskt är. Du får svara på frågor kring din ätstörning. kring ditt mående eller om det är något annat som du har problem kring. Ibland tas även en del somatiska kontroller - det är dock rätt ovanligt på ett första möte om man inte själv vill. Men ibland är ju kroppen i så pass dåligt skick att det är ett måste.

Det var en stund sedan du skrev det här inlägget, har du varit på mötet än? Eller har du det framöver? I så fall, oroa dig inte för mycket. Att bli flyttad till en ätstörningsenhet innebär ju samtidigt att du får tillgång till behandlare som är duktiga just kring detta område. De träffar så mång tjejer och killar och vet hur jobbigt det kan vara i början.

Ta hand om dig!

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Atropa
2014-11-25 20:31
#2

#1 jag har nu varit på mötet, fick i stort sätt fylla i massa formulär angående frågor som stämmer och inte stämmer om min ätstörning. Tråkiga var bara att jag fick berätta om min historia igen. Kan dom inte bara skriva ner allt jag sagt så kan ev. Nya läkare osv läsa? Känns tråkigt när jag ska öppna upp mig så vet dom inte ens vad mitt problem är när jag en månad tidigare sagt det lixom. Men jag har fått matdagbok och en ny besökstid om 7 dagar, då ska vi kika på hur jag kan förbättra allt ev. Vara på avdelningen några nätter om dom tycker det är för dåligt. Men men vi får se, jag kämpar iaf vidare :)

Upp till toppen
Annons: