Annons:
Etikettövrigt-psykiskt-dåligt-mående
Läst 895 ggr
SaaraE
11/24/14, 1:29 PM

Stillsam sysselsättning

Vad pysslar ni med om dagarna? Jag tänker främst då kroppens status är så dålig att vila krävs. Jag har själv upplevt att det är svårt att hitta något meningsfullt att göra. Man liksom fokuserar på hur meningslöst allt känns eftersom att man inte kan vara lika aktiv som andra omkring en själv. Lägg på en depression på det och lusten till att hitta på saker hamnar på noll.

Men om man vill bryta det här. Vad har ni tagit till?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
The Idizen
11/25/14, 4:47 PM
#1

Jag älskar att pyssla! 😃

Det har jag gjort mycket under tiden jag varit sjuk, när man blir trött och behöver gå och vila så har man nära till sängen. 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Atropa
11/25/14, 8:33 PM
#2

Jag pysslar också en del, gör drömfångare osv. Läser en hel del med. Fler tips hade behövts för känner att tvn börjar bli allt för lockande nu haha!:)

The Idizen
11/25/14, 9:59 PM
#3

Älskar serier också. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

solskugga
12/10/14, 10:11 PM
#4

Läser (om jag orkar). Likaså jobbar jag mycket med foton, bildbehandling mm (liggande i sängen -. bra att ha en liten, bärbar dator). Man kan ju bara surfa runt på kul också. Ser på film eller TV, när jag är riktigt utmattad känns det oftast bäst med barnprogram. Då behöver man inte tänka så mycket.

Men ibland har jag ingen ork att göra något av detta alls. Då brukar jag antingen bara ligga ner och lyssna på musik, dagdrömma eller fantisera eller ägna mig åt meditation. Många gånger somnar jag under tiden, men gissar att det beror på att kroppen faktiskt behöver vilan.

Jag FÖRSÖKER tvinga mig ut en stund varje dag också. Även om man inte får/kan/orkar göra något ute, så är det iaf bra med frisk luft och (om man har tur) lite solljus.

Sen erkänner jag att jag många gånger har lust att falla för frestelsen att bara sova och sova.. Hela dagarna….

Men det beror ju på vad man har för grundproblematik. Om det "bara" är kroppen som MÅSTE vila kan jag förstå att det blir mkt frustrerande!

Själv är jag just nu utbränd, saknar helt energi, är deprimerad och totalt uppgiven. Då blir det "enklare".

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

Upp till toppen
Annons: