Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 986 ggr
tro&tvivel
12/11/14, 3:30 PM

ångest

Jag får alltid ångest när jag äter, och har därför slutat äta helt för jag vill inte få ångest. Hur börjar man äta normalt igen?

Annons:
Bill&Bull
12/11/14, 3:46 PM
#1

Små små portioner skulle jag börja med. Om det är svårt att äta så kan du göra någon smootie och dricka istället. Men jätteviktigt att du får i dig näring så klart. Får du något stöd av någon i detta?

||My Love For Animals Is Immortal||

tro&tvivel
12/11/14, 4:02 PM
#2

#1
Kan man dricka juice istället?
Nej, har berättat för mamma men hon försöker inte ens hjälpa mig.

Bill&Bull
12/11/14, 4:55 PM
#3

Ja det tycker jag du kan göra. Huvudsaken är att du får i dig något när du inte ätit. Det kan ju vara lättare att få i sig dricka då istället :) Okej, tråkigt att höra. Du vill inte kontakta vården då?

||My Love For Animals Is Immortal||

SaaraE
12/12/14, 12:54 AM
#4

Det låter jättejobbigt för dig:( Jag skulle säga så här istället, utgå ALLTID från det man ska få i sig på en dag, normalt sätt. Då kan du se att ditt intag är väldigt litet (om inget alls?) Man ska alltid sträva efter det normala men samtidigt vara realistisk. Med det här tankemönstret kan det vara lättare att få i sig iaf någonting eftersom att det ändå visar på hur lite det faktiskt är.  

Finns det något ätbart du känner är lättare? Det är svårt att tillgodose kroppen med enbart vätska. Magen gör revolt och kroppen organ kan skadas.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

tro&tvivel
12/15/14, 11:20 PM
#5

#4 Frukt är det enda jag känner är okej att äta.

The Idizen
12/17/14, 11:18 AM
#6

Jag började med näringsdryck, antingen kan man dricka det eller så kan man frysa in det så blir det som glass. 🙂

Sedan gick jag försiktigt vidare, jag valde inte den mat som är mest fettrik utan tex viktväktarnaskorv kunde jag peta i mig, även pulverrotmos. 🙂

När jag hade gått över till mat, så ökade jag lite varje dag med något litet tex en extra frukt, macka, och även godis ibland. 🙂

Försökt att stå emot ångesten även om det inte är lätt. För mig hjälpte det att skriva ner saker som "Ana försöker bara döda dig" "Ana har fel, man mår inte bra av att inte äta" "Jag vill inte spendera resten av livet på att bara äta näringsdryck, det är inte hållbart" 

Sen när ångesten kom hjälpte det att läsa det. Jag hade mycket ångest i början, men efter ett tag så kunde jag stå emot. 

Kram ❤️

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
tro&tvivel
12/17/14, 12:46 PM
#7

#6 
Men jag är så himla rädd för att gå upp i vikt

The Idizen
12/17/14, 9:16 PM
#8

#7, Det var jag med, bara tanken på att kilona skulle höjas gjorde mig livrädd. Jag trodde typ att jag skulle dö eller något.. Jätte hemskt! 

Men när du väl har kommit över den trösklen så är det värsta över. ❤️

Jag tycker att du borde se till att din mamma tar kontakt med någon ätstörningsklinik. Hur gammal är du?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

tro&tvivel
12/17/14, 10:48 PM
#9

#8
Är snart 14. 
Hade samma problem för några månader sen, det blev okej ett tag men nu har jag fallit tillbaka igen.

The Idizen
12/18/14, 4:32 PM
#10

Okej, jag är 13.

Säg till om du vill ha min kik eller något.

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Upp till toppen
Annons: