Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 891 ggr
[Älskamig]
2014-12-14 12:15

Gå upp i vikt snabbt.

Jag är en tjej på 154 cm, som just nu väger 42.6 kg. Är student, bor ensam, och under denna veckan har jag levt på nudlar och mackor i princip varje dag. Har 89 kr kvar att leva på fram tills onsdag. Då ska jag även hinna plocka ut ppiller för 25 kr. 

Har på senare dagar inte känt någon mättnadskänsla, och bara tanken på mat får mig illamående. 

Jag har inte så mycket pengar, och det är tomt i både frys och kylskåp. Det enda jag har är mackor, smör, mjölk, bacon, falukorv, broccoli, bönor, wokgrönsaker och snabbnudlar då. 

Hade precis kommit ur ätstörningen, när jag började gå ner i vikt igen (förra veckan). Svinjobbigt. Spelar ingen roll hur mycket jag försöker äta. Går inte upp i vikt ändå.

Dessutom ska jag till umo på onsdag, och behöver gå upp 2 kg för att kunna ligga på de kg jag låg på senaste gången jag var där och vägde mig.

Annons:
Fridaaaa
2014-12-14 12:16
#1

Gå upp 2 kg till på onsdag är väldigt kort tid och inget att rekommendera.
Och på så pass lite pengar skulle jag säga att det verkar omöjligt med tyvärr. Men ät bra av det du har, man kan bara göra så gott man kan!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aristarcos
2014-12-14 12:18
#2

Kan du åka hem till föräldrarna och få några skrov mål ?!

[Älskamig]
2014-12-14 12:38
#3

Ska hem till föräldrarna på onsdag, och då vet jag att jag kommer äta normalt och gå upp i vikt igen. Anledningen till att jag nu har gått ner är för att jag inte har så mycket att äta här hemma. Har så lite mat att jag inte känner någon mättnadskänsla någon gång. 😕 Även börjat känna mig yr osv.

Sindri
2014-12-14 12:42
#4

Dessa snabbnudlar är något av det minst näringsrika man kan äta!! Du kan lika gärna fylla magsäcken med vatten.  Satsa på ett paket ägg, och gör omeletter, koka, stek. Hoppas det är riktigt smör du har - och svenskt bacon. Bacon är dock rätt dyrt jämfört med t ex köttfärs från nöt. Falukorv må verka billigt, men det blir dyrt om du jämför kg-priset med vad du får i riktig näring.

[Älskamig]
2014-12-14 12:44
#5

#4: Jag gillar inte ägg, så omelett är omöjligt att käka. Bacon kostade 15 kr för 3 paket på City Gross, så har vart smart och fryst in. Lika så falukorven. 

Brukar ha köttfärs i frysen, men nu är som sagt allt tomt och jag har vart pank nästintill hela månaden, så inte kunnat fylla på.

Aristarcos
2014-12-14 12:50
#6

Vart bor du ? Någon kanske kan förbarma sig med något mål mat till dig ?

Förutsatt att du äter det mesta :)

Annons:
Fridaaaa
2014-12-14 13:50
#7

#3 Kan inte dina föräldrar hjälpa dig med mat?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: