Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1369 ggr
[Älskamig]
2014-12-28 11:42

Hur berättar man för sin pojkvän om ätstörning?

Hur berättar man för sin pojkvän att man har en ätstörning? Har bara sagt att jag HAFT det, för att jag inte vill att han ska oroa sig och må dåligt pga mig.

Annons:
[LUV]
2014-12-28 11:44
#1

säg som du skriver här, att du inte velat att han  ska oroa sig och därför inte sagt något innan!

Mitralis
2014-12-28 11:56
#2

Håller med #1. Han känner säkert på sig det ändå.
Lycka till med allt och hoppas att du mår bättre snart 🙂



Saffran0Spice
2014-12-28 11:56
#3

Var ärlig och säg som det är.
Påminn om att du nämnt att du haft en ätstörning. Säg sedan att den är kvar/har kommit tillbaka och att du vill ha hjälp men inte att han ska oroa sig, utan att hans stöd är viktigt och att han skall veta att du vill fixa detta med hans hjälp.
(Gissar att du vill ha hans hjälp, stöd och bli frisk?)

Om han undrar varför du inte sagt något så säg även som det är gällande det - att det är fruktansvärt jobbigt att erkänna något sådant och att du helt enkelt varit tvungen att samla mod till att göra det 🌺

[Älskamig]
2014-12-28 11:58
#4

Vet inte om jag överhuvudtaget ska berätta, men när han frågar varför jag inte äter t.ex frukost osv, så vet jag inte vad jag ska svara. Vill väl inte ha någon hjälp, vill bara att han ska veta, för det blir jobbigt att ljuga i längden.

Saffran0Spice
2014-12-28 12:06
#5

#4 Jag hade sagt som det var även i en sådan situation.
Jobbigt eller inte - att ljuga kommer slå tillbaka hårdare än lögnens storlek.

Om han undrar säg som det är
''Jag har en ätstörning och detta är ett av problemen med den.''

Han kommer antagligen undra varför du inte vill ha hjälp eller bli frisk och då kan bara du ge svar på de frågorna.

Ärlighet är viktigt, att ljuga kommer bara att skapa problem och lögner har en förmåga att växa sig större och skapa ännu mera frågor och problem..

Upp till toppen
Annons: