Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 925 ggr
MynonaE
1/6/15, 11:35 PM

Mår fruktansvärt dåligt

Lite kort bakgrundsinformation först. Jag äter ganska lite och begränsat. Har tidigare svält mig själv och även kräkts men lyckades sluta, har dock under den senaste månaden fått någon slags relapse och gått ner mycket i vikt igen. Den senaste tiden har jag inte kräkts någonting utan bara ätit väldigt lite. 

Iallafall så nu ikväll har jag hetsätit och kräkts. Hela min kropp och ansikte har svällt upp jättemycket. Min mage är som en ballong, jag ser helt seriöst ut att vara gravid i nionde månaden. Mina armar och ben har också svällt upp, har knappt ett mellanrum mellan benen längre😕Ser fortfarande revbenen och höftbenen men inte alls lika tydligt. Har gått upp 3 (!) kg idag, vill bara gråta. Det värsta är att jag ska tillbaka till skolan imorgon efter jullovet men funderar på att skolka, kan inte visa mig såhär😕

Vad ska jag göra? Hur ska jag få ned svullnaden? Jag ser inte bara ut som ett vidrigt fetto, har ont överallt. HATAR MITT LIV. Kommer få panikångest när som helst.😕

Annons:
LitenEstelle
1/6/15, 11:41 PM
#1

Svullnaden har lagt sig tills imorgon när du vaknar. Ta det lugnt, andas och tänk på något fint. Något du tycker om.
Lägg dig tillrätta i sängen, släck alla lampor, stäng ned mobilen/datorn och (försök) fokusera på din andning och på positiva tankar. Gör det tills du somnar. 

Gå till skolan imorgon om du orkar, annars kan du stanna hemma en dag och göra något kul som du tycker om. Jag har aldrig träffat dig och jag vet inte ens hur du ser ut, men jag lovar dig att du är jättefin och helt perfekt som du är.

(e.s.) 

Aristarcos
1/6/15, 11:46 PM
#2

Sluta upp med hetsätandet och kräkandets du förstör din kropp. Ät vanligt och hälsosamt! Har du ät störningar är du inte överviktig! Lär dig att älska dig själv utan tok fokus på dina kilo! Våga vara normal!

MynonaE
1/7/15, 12:03 AM
#3

#1 Tack såååå mycket för de snälla orden! Bytte om till lösa kläder, la mig i sängen och ska snart kolla på min favoritserie. Hoppas bara att jag vaknar smal imorgon annars kommer jag bryta ihop, kommer verkligen inte kunna gå till skolan iallafall. Vet att jag får skylla mig själv men detta är så jobbigt :-(

MynonaE
1/7/15, 12:07 AM
#4

#2 Ursäkta men dedär hjälpte inte ett dugg. För det första kan jag inte bara "sluta upp" med mina ätstörda beteenden eftersom att det är en psykisk sjukdom. Och nu är jag inte överviktig men man kan visst vara det och ändå ha en ätstörning?? Att folk säger att överviktiga inte har problem gör bara att dessa inte vågar söka hjälp.. Förresten, vadå våga vara normal? Tror du inte att min största önskan är att vara normal?  Jag frågade om hjälp över att få ner svullnaden, nu mår jag bara mer dåligt över att jag inte "är normal" 😕

Aristarcos
1/7/15, 5:27 AM
#5

Jag menar älska dig själv! Jag hoppas du får den hjälp du behöver!

Upp till toppen
Annons: