Annons:
Etikettövrigt
Läst 971 ggr
natass
1/17/15, 11:39 PM

Det borde nog inte va en störning.

Vissa dagar äter jag MASSOR, liksom, frkost, donken, mellis 5 ggr och middag liksom. o vissa dagar äter jag ingenting alls. Jag äter oftast inte så mycket på veckodagar(dvs skoldagar) men de e inte för att jag vill gå ner i vikt eller så utan jag känner/orkar bara inte o ja känner mig inte hungrig. Äter som mest på helgdagar(lördag, söndag, fredagkvällar) och IBLAND(väldigt sällan) kan jag gå till toan och göra de man inte får göra, kräkas(med vilja). när jag väl går dit till toaletten så stoppar jag ner fingarna minst 5 ggr tills de inte kommer ut nå mer.  fast jag är åndå tjock, (inget jag bara säger alltså inga ben syns eller så) o eftesom att jag inte går ner i vikt eller tränar sådär överdrivet mycket har jag väl ingen störning?

Annons:
VildaVittra
1/17/15, 11:48 PM
#1

Är du öppen till nära och kära om att du stoppar fingrarna i halsen? Givetvis är du inte det, så givetvis är det en störning och för din egen skull måste du sluta med det. Det är inte bara din hälsa som blir lidande, utan även dina tänder.

Sedan är inte huruvida ben syns eller inte ett mått på om man är tjock eller inte, det är däremot oftast ett tecken på om man är mager om de sticker ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1/17/15, 11:49 PM
#2

Har liknande det du beskriver - och har diagnosen BED
Så skulle nog se till att få gå en utredning och få hjälp om jag var du =)

RobinEH
1/17/15, 11:50 PM
#3

Man behöver inte gå ned i vikt för att man har en ätstörning. Känns det friskt att framkalla kräkningar oavsett om det bara sker "ibland"?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

natass
1/17/15, 11:58 PM
#4

Nej jag har aldrig berättat för någon om detta… eller jo er ;) men ni vet ju inte vem jag är…… så det räknas kanske inte :/ men jag vill inte heller, de skulle bara tycka att jag var dum i huvudet gällande finger+hals=…… 

Jag ska läsa mer om BED absolut!:)

men de känns liksom inte som nåt allvarligt med kräkningarna eftersom att ja kan sluta om jag vill och det är inget jag tänker på 24/7 liksom att jag ''måste gå o kräkas'' :/

Upp till toppen
Annons: