Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 844 ggr
[littlecat]1
2/1/15, 5:11 PM

Vad har hänt?

För ca 3 år sen ville jag gå ner i vikt. Åt knappt någonting och kände mig svimfärdig osv hela tiden. Gick ner, blev gladare. Sen blev jag antagligen så hungrig att jag började hetsäta istället, för att sedan spy upp de… Efter ett år började jag försöka bli frisk och det tog ett tag men jag slutade spy och hetsäta. I nuläget har jag svårt med mat. Vissa dagar äter jag jätte lite, andra dagar hetsar jag (spyr dock inte). Vet inte hur jag ska äta osv för att de ska bli bättre. Har ni några tips?

Annons:
dansafastingenser
2/2/15, 11:40 PM
#1

Bestäm dig för en matplan och följ den noga! Jag ska egentligen följa en på mitt ätstörningscentrum, den är verkligen bra om man ville bli hälsosam igen men jag är fortfarande för tjock så jag skippar lite då och då… 

Hur som helst-vakna senast runt 9 varje dag och ät ordentlig frukost. Sedan lunch klockan 12, sedan mellanmål runt 3 (äpple) sedan lite sötare runt klockan 5, sedan middag klockan sex och lite godis klockan 8.

/äckligt anonym.

[littlecat]1
2/6/15, 6:44 PM
#2

Men hur mycket räknas som "mycket"?

SaaraE
2/23/15, 2:49 PM
#3

Tipset jag skulle ge är att du försöker äta enligt kostcirkeln. Se till att få i dig från alla grupper, det får kroppen att vara nöjd och du slipper hetsätningsdagarna. Självklart är det som du skriver. Svälten fungerar ett tag men sedan blir kroppen för hungrig.

Vill du bli frisk?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

[littlecat]1
2/23/15, 9:47 PM
#4

Jag vill bli frisk men det känns svårt. Just nu hetsäter jag nästan varje dag

SaaraE
2/25/15, 5:51 PM
#5

Tänker du inte att du kan behöva någon hjälp med ätstörningen?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: