Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 787 ggr
dansafastingenser
2015-02-02 23:59

Ätstörning?

Jag är 14, runt 170cm och väger lite varierat.

I december vägde jag 75kg och jag mådde så fruktansvärt dåligt att jag slutade äta, nästan helt och hållet. Min kropp tröttnade och jag sov ovanligt mycket. För drygt en halv månad sedan så vägde jag mig igen och då stod den 68!

Att gå ner 7kilo på en halv månad gör mig så jvla imponerad men också så himla ledsen. Min mage är fortfarande kvar och jag hatar mitt utseende.
Det är inte att bara se in i spegeln och hata allt i den, utan att hata allt som den innehåller, den här äckliga kroppen.

Egentligen ska jag äta 2120 kalorier/dag men jag äter 1200kalorier/dag och det ger verkligen resultat. Jag kan känna mina höftben nu när jag ska lägga mig, men jag har benfobi så det är lite obehagligt men ändå så himla skönt.

Men jag kan ändå stå i ungefär en kvart varje dag och dra i mitt ansikte som bara har fett i det. Jag tackar nej till godis- men ibland så råkar en bli för många som precis nyss- jag drack tre glas oboy och 10 st. feta kex!!Jag känner mig svimfärdigt äcklig..

Har jag en ätstörning? När jag är p landet kan jag väga mig flera ggr/dag och jag saknar det nu när jag är i stan..

Har jag en ätstörning? Jag är överviktig, kanske är det bara en diet?

/äckligt anonym.

Annons:
Inkanyezi
2015-02-03 00:03
#1

Det du beskriver tyder på att du har någon sorts problem, och du bör ta hjälp för att ta itu med dem. Jag kan inte säkert säga om du är ätstörd; det går nog inte att göra utan att utreda det ordentligt. Däremot har du något som liknar tvångstankar om din vikt. Du är ett barn fortfarande, och du borde tala med dina föräldrar om det här och också söka professionell hjälp, i första hand ska du vända dig till skolsköterska eller ungdomsmottagning.

SaaraE
2015-02-27 11:58
#2

# 0 Håller helt med ovanstående svar. Du bör söka hjälp NU. Inte vänta. Dom tankarna du har är långt ifrån friska och som du själv skrev. Inte har du blivit mer nöjd med dig själv för att du har gått ned i vikt?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Upp till toppen
Annons: