Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1969 ggr
Xirax
3/31/15, 11:18 PM

Bulimi, konsekvenser?

Hej, 

Jag är en tjej som ska börja 7an i höst! 

Jag har haft sen hösten 2014 bulimi. Ingen vet om det förutom två av mina närmsta vänner.

Varje gång jag spytt så känner jag mig så mycket bättre men efter ett tag så börjar jag tänka på vad detta gör mot min kropp (förutom att typ tömma den på vätska)

Jag blir väldigt stressad eftersom jag har dödsångest och tar medecin mot det.

Jag är sjukt tacksam för svar! <3

(Jag kan inte prata med någon om att jag är orolig eftersom jag har förnekat det faktumet att jag spyr för både min familj och min doktor…)

Annons:
MsSofieG
3/31/15, 11:24 PM
#1

Här kan du läsa om bulimi. Vill du bara läsa om sjukdomsföljderna finns det snabblänkar till höger i början av artikeln. 

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bulimi/

RobinEH
3/31/15, 11:24 PM
#2

Står en del på 1177; http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bulimi/

Frätskador på tänder och fingrar, näringsbrist, saltbrister, blödningar i matstrupen, försämrad funktionalitet socialt m.m.

(Edit: Pucktvåa)

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

RobinEH
3/31/15, 11:26 PM
#3

Förresten bör du vara ärlig gentemot din läkare. Denne arbetar för att hjälpa dig, vilket blir svårt om du inte är ärlig.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Xirax
4/1/15, 1:05 AM
#4

Tack #1 #2

Lindb
4/1/15, 4:46 PM
#5

Kräkningar kan också orsaka arytmi, oregelbundna hjärtslag pga det du förlorar när du spyr, så det är viktigt att du ber läkaren om att ta prover för att hålla koll på det. Och tänderna.. även om det är farligt att spy, så lider jag mest över det jag gör mot tänderna. Emaljen försvinner och gulnad framträder. Men när man vet alla konsekvenser blir det faktiskt lättare att sluta. Man vill inte få en hjärtattack medan man står där över toaletten. Men kräkningarna är ju bara symptom på något annat, så det är viktigt att du hittar orsaken för att kunna sluta.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: