Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1068 ggr
kissemisse666
6/3/15, 9:34 PM

Trött på det här....

Orkar inte med det här mer. Hur gör man för att bli fri? Jag har kämpat i flera år med dessa ätstörningar (något bulimi-aktigt) och får ingen rätsida på det. Jag har provat alla möjliga kosthållningar men alla är nästan lika dåliga/bra. Vad har hjälpt er? Har ni infört någon speciell kost? Terapi?

Annons:
VildaVittra
6/3/15, 9:52 PM
#1

Jag tror inte det hjälper att hålla på med en massa olika kosthållningar när man har en ätstörning. Förbjuder man sig att äta exempelvis pizza, så kommer ju det vara det du hela tiden går och suktar efter. 

Jag har ingen ätstörning, men däremot andra självskadebeteenden och för mig hjälper det att ha andra "beroenden" som att handarbeta. När jag mår dåligt så kan jag sitta och virka en tröja på en dag osv. 

Sedan är terapi jättebra, för då får man någon att prata med och man får ut alla känslor som annars utlöser episoder.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Atropa
6/7/15, 6:45 PM
#2

Jag är väl inne på samma spår, #1 fast jag försöker helt enkelt bara äta lite nyttigare så jag minskar ångest och alla miljontals tankar. Ätstörningarna för mig kommer nog alltid finnas i bakhuvudet men man får väl lära sig hur man ska hantera dom. Helst hade jag sett att det bara försvann jag med…

majika
8/3/15, 3:43 PM
#3

Lchf hjälpte mig. Alltså att kraftigt dra ner på kolhydraterna och istället äta mera fett.

När jag åt mycket kolhydrater i form av pasta, pizza, choklad, chips osv så kunde jag aldrig begränsa mig. Jag bara åt mer och mer och blev inte mätt.

Genom att äta mer "ren" mat. Fisk, kött, grönsaker och en hemlagad fullfet sås kände jag mig behagligt mätt och hade inte behovet längre att trycka i mig allt möjligt sockerrikt som bara gjorde mig fet.

saloot
8/5/15, 2:45 PM
#4

Tänk 80/20. 80% näringsrik mat och 20% lite vad du vill :)

Upp till toppen
Annons: