Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 2382 ggr
Hogwarts
8/5/15, 3:57 PM

Min mamma triggar mig

Så jag hade ätstörningar förut, det var värst för ett år sedan då jag inte åt alls men sen blev det bättre ett tag fast det har alltid gått i perioder. Min mamma har gjort en viktoperation eftersom att hon är överviktig, och sen dess har det varit det enda hon bryr sig om. Hon pratar hela tiden om hur mycket hon gått ner, hur lite hon äter och hur trött hon är för att hon inte kan äta lika mycket. Jag har fått nog nu och slutat äta igen för jag orkar inte med att hon hela tiden påminner mig om det. Jag är också rädd för att hon ska bli smalare än mig… Jag kan inte prata med henne om det här för hon förstår inte.

Annons:
Skorpion76
8/9/15, 7:17 AM
#1

Fy Fahrenheit, vilken jobbig mamma du har! 🤗


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annisangel
8/18/15, 6:06 AM
#2

Åh vännen vad jobbigt det låter! Har du någon annan vuxen i din närhet som kan hjälpa till att prata med din mamma? Stora kramar på dig!

Många Goa Kramar

Annisangel

The Idizen
12/28/15, 12:11 AM
#3

Förstår att det är jätte jobbigt!

Kanske håller din mamma på att utveckla en ätstörning?

Hur som helst så tycker jag absolut inte att du ska behöva ha det såhär. Har du någon du kan prata med detta om? 

För bådas skull är det kanske bäst att reda ut detta, menar absolut inte att du ska behöva ta din mammas "problem" på dina axlar, utan om du bara kan berätta för någon du litar på hur det känns som kanske kan hjälpa dig.

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[Indii]
12/29/15, 10:21 PM
#4

Jag vet att detta är lättare sagt än gjort, men försök tänka att din mamma inte har så mycket att göra med vad du äter. Kommenterar hon det så ifrågasätt henne.  Om hon är viktfixerad får det stå för henne, men hon ska inte ta ut det på dig. Tvärtom ska hon se till att du mår bra, vilket du knappast gör om du inte äter. Fråga henne helt enkelt varför hon är så intresserad av vad du äter, och om hon verkligen vill att du ska må som du gjorde för ett år sedan?

Det är hemskt när föräldrar "tar ut sig själva" på sina barn. Tro mig, jag vet.

Linn7
2/17/16, 4:44 PM
#5

Hej!

Mitt råd är att vara tydlig och ärlig mot din mamma. Hon har bevisligen också haft/har problem kopplat till mat/ätande/vikt och om jag var i ditt ställe skulle jag säga exakt det som du skriver här:" När du pratar så mycket om mat och ätande så triggar det min ätstörning. Jag vore väldigt tacksam om du kunde sluta med det." Tydlighet är grunden till att bli frisk! Hoppas att du får hjälp med din egen problematik. Det är viktigt att komma ihåg att när du väl är fri från ätstörningen kommer du inte alls att påverkas på samma sätt av hur andras relation till mat och ätande ser ut.

Ta hand om dig!

Upp till toppen
Annons: