Annons:
Etikettkroppens-signaler
Läst 4926 ggr
Hjälpmig123
3/3/16, 7:45 PM

Spyr blod

Ursäkta ev stavfel, skriver det här inlägget i panik. Jag lider av bulimi (vet hej hur länge men Max 3-4 månader). Och idag när jag stoppa fingrarna i halsen så kom det något rött som såg ut som blod, har tänkt efter riktigt noga men kan inte komma på att jag ätit något som är rött. Så jag undrar om det kan komma blod när man spyr om man har bulimi och vad ska jag göra isåfall. Ingen vet om att jag har bulimi men jag har tänkt berätta det för någon bl.a min lärare men varje gång jag ska göra det så går det bara inte. Känner att jag ej kan berätta för min mamma då jag haft bulimi tidigare och när hon fick reda på det vart hon jättearg (menar verkligen skitarg). Jag är 13 år fyller 14 i år har tidigare haft bulimi och anorexia. Tacksam för snabba svar!

Annons:
Honestyisdead
3/3/16, 7:53 PM
#1

Spyr man mycket kan man blöda. Det måste du kolla upp så du vet VAR blodet kommer från.

Hjälpmig123
3/3/16, 8:01 PM
#2

Hur tar jag reda på vart blodet kommer ifrån för jag blöder ingenstans och det kommer endast när jag spyr kommer inget när jag tex spottar

Sommarek
3/3/16, 8:04 PM
#3

Gå till en läkare. Kommer det från magsäcken kan det vara riktigt allvarligt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Em_
3/3/16, 8:08 PM
#4

Om det inte kommer från munnen blöder du antagligen längre ner i magsäcken eller matstrupen.  Måste kollas upp så det inte är något allvarligt. Kan du  mejla eller sms:a din lärare om det känns lättare?


Honestyisdead
3/3/16, 8:11 PM
#5

#2 Du kan inte ta reda på det. Det måste en läkare göra. Och du måste kolla upp det.  För som sagt kan det vara väldigt allvarligt.

Hjälpmig123
3/3/16, 8:39 PM
#6

Berätta nyss för min mamma om både bulimin och att jag spytt blod så hon ska ringa 1177 sen får vi se vad som händer.

Annons:
Em_
3/3/16, 8:41 PM
#7

Bra gjort! Håller tummarna för att det löser sig  :)


Sommarek
3/4/16, 7:35 AM
#8

Skönt att höra.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Hannath
3/15/16, 7:03 PM
#9

Hur gick det för dig? 🌸

Hjälpmig123
3/15/16, 10:28 PM
#10

Jag och min mamma åkte in till akuten och satt där några timmar, dem sa att det förmodligen bara var något litet blodkärl i magen som hade spruckit. Inget farligt.

Upp till toppen
Annons: