Annons:
Etikettövrigt
Läst 2128 ggr
Hogwarts
3/12/16, 9:36 PM

Bulimi - blödande hals

Tror jag spytt så mycket att min hals börjat blöda, känner blodsmak i munnen. Är det här farligt?

Annons:
VildaVittra
3/12/16, 9:57 PM
#1

Du bör låta en läkare titta ner i halsen på dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hogwarts
3/12/16, 10:05 PM
#2

#1 Vill inte att någon ska fatta att jag har en ätstörning..

VildaVittra
3/12/16, 10:13 PM
#3

#2 Vill du fortsätta att må dåligt eller i värsta fall ännu sämre?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sindri
3/12/16, 10:22 PM
#4

Vill du inte få hjälp med din ätstörning? En ätstörning är väl i sig ett rop på hjälp.

En annan sak som kommer att hända när du spyr mycket är att du fräter sönder dina tänder. Det kommer att märkas!

Hogwarts
3/12/16, 10:32 PM
#5

Spyr inte såhär mycket varje dag, bara en gång efter middagen i vanliga fall. Det här händer bara när jag hetsäter vilket jag försöker att inte göra så ofta
Och nej, jag vill inte få hjälp, inte just nu i allafall.

Finns det inget man kan göra för att halsen ska göra mindre ont? Kommer inte kunna tillåta mig själv att äta imorgon om jag inte kan spy..

vendelay
3/12/16, 10:41 PM
#6

Vännen, jag vet hur svårt det är och hur omöjligt det är att ta emot hjälp eller ens tro att en behöver/förtjänar hjälpen men du måste prata med någon. Halsen kommer fortsätta blöda och svida och tänderna kommer ruttna men mest av allt kommer du må allt sämre psykiskt. Du är starkare än du tror och du förtjänar att få hjälp. Styrkekramar till dig. ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Indii]
3/12/16, 10:58 PM
#7

#5 "Bara en gång efter middagen" är ändå en gång för mycket per dag. Snälla, ta till dig av vad de andra har skrivit och sök hjälp innan det blir värre.

Hogwarts
3/12/16, 11:20 PM
#8

Jag vill inte bli frisk för min ätstörning gör att jag känner mig trygg

[Indii]
3/12/16, 11:31 PM
#9

Hur tror du att det ska hålla i det långa loppet? Hjärtat påverkas bl.a. av att spy, för att inte tala om matstrupe, mun osv. Du vet säkert om detta redan, men tänk efter en extra gång innan du fått men för livet. Då är det lätt att ångra sig djupt, men svårare att göra något åt.

vendelay
3/12/16, 11:44 PM
#10

#8 Det är en falsk trygghet, ätstörningen kommer att döda dig. Det finns inget tryggt i det även fast det känns så. Testa att prata med en skolsköterska eller chatta på BRIS eller något. Snälla, du måste ta hand om dig själv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
3/13/16, 8:50 AM
#11

Gå och skaffa hjälp. Vad är det som är så tryggt med att ha en ätstörning? Fundera på det. Det enda man vet säkert då är att kroppen förstörs och eftersom du är så ung så kanske du inte utvecklas normalt heller, exempelvis blir kortare än du borde blivit och mensen försvinner eller kommer inte alls. Så jag hoppas du söker hjälp och får bra hjälp

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hogwarts
3/13/16, 1:46 PM
#12

#11
Jag känner att jag har kontroll, och jag känner mig lugn när jag går ner i vikt.
Jag är 15 och har redan växt klart så det finns nog ingen risk för att jag blir kortare.

Aleya
3/13/16, 2:47 PM
#13

#12 kontroll har du inte, det är det du däremot tror. Men du får organsvikt, benskörhet och kan bli infertil, och i värsta fall dö. Men visst, om du tycker det är kontroll ska jag inte säga emot.

Kontroll att förstöra din kropp skulle jag säga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Hogwarts
3/13/16, 6:29 PM
#14

Har inte kräkts idag i allafall. Ska försöka göra det mer sällan.

vendelay
3/13/16, 7:33 PM
#15

#14 Det är jättestarkt av dig att du inte spytt idag, bra jobbat! Jag hoppas att du har kunnat äta i alla fall. Du borde fortfarande be någon om hjälp, det är väldigt svårt att bli frisk från en ätstörning på egen hand och även om det inte är ditt mål just nu så lovar jag att det kommer bli det. Du kommer må bättre när du fått hjälp.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Indii]
3/13/16, 8:24 PM
#16

#14 Bra början! 🙂

Hogwarts
3/14/16, 4:31 PM
#17

Åt precis middag och har jättemycket ångest nu för kunde inte få upp något när jag försökte spy

[Indii]
3/14/16, 10:35 PM
#18

Lugn, ingen fara. Kroppen behöver näringen från middagen även om det inte känns så.

Upp till toppen
Annons: