Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1798 ggr
Calcifer
3/21/16, 8:06 AM

Komma undan med det.

Måste fira påsk hos mamma och det kommer vara främlingar där. Jag HATAR främlingar för det första, och för det andra vägrar jag äta. Men hur fan ska jag komma undan med det?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
3/22/16, 8:13 PM
#1

Jag syftar alltså inte på att jag vill ha tips på hur jag ska svälta mig själv, men jag lider av social fobi och får extrem ångest om jag äter i närheten av människor jag inte känner. Det är där jag behöver råd, hur jag ska kunna äta men inte göra det tillsammans med de andra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

BoboTJ
3/24/16, 12:22 AM
#2

Bli tillräckligt sjuk för att slippa vara med? Ge dig själv matförgiftning typ dagen innan? Bästa jag har att komma med.

Zadeira
3/24/16, 8:38 PM
#3

Vet din mamma om din problematik? Då kanske ni kan hjälpas åt och hitta en lösning? Måste du äta med de andra? Måste du umgås med de du inte känner?

Om du både lider av social fobi och har problem med att äta så tycker jag inte att du ska utmana dig själv för mycket. En sak i taget kan vara fullt tillräckligt. Risken finns annars att du hamnar i något som gör att du mår mycket värre. Det är självklart svårt att exempelvis gå undan medan de andra äter, och det är därför jag tror det är viktigt att du har din mammas stöd. Då behöver inte du heller förklara utan din mamma kan sköta snacket om det frågas varför du inte äter med dem så att du inte behöver känna någon press.

Upp till toppen
Annons: