Annons:
Etikettövrigt-psykiskt-dåligt-mående
Läst 1061 ggr
anonym89
5/22/16, 8:31 PM

Hetsätning

Hej undrar om det finns fler än jag som hetsäter utan att spy. Jag ser normal viktig ut. Vilket gör att folk inte ser mitt problem. För jag hetsäter bara i smyg. Mår otroligt illa och är ledsen och besviken på mig själv ständigt. Sådan hemsk ångest. Jag vill verkligen sluta, men kan inte. Värst för mig är sötsaker som godis, glass, kakor, bullar mm.

Annons:
anonym89
5/22/16, 8:32 PM
#1

Jag behöver tips och hjälp för att sluta med mitt beteende.

Hoseok
5/22/16, 8:39 PM
#2

Jag har haft BED (Binge eating disorder) och vet precis hur det känns. Jag skrev en artikel om det på TiF om du vill läsa det här

Pratar du med någon? Psykolog, etc?

Annielle
5/22/16, 8:50 PM
#3

Jag vet precis hur det är, har haft det så under väldigt många år och tyvärr inte tagits på allvar särskilt mycket eftersom jag också har varit normalviktig eller smalare (tränade mycket under många år också)

Men du behöver någon att prata med, reda ut vad orsaken till dina problem är och få hjälp för att må bättre.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Zadeira
5/22/16, 8:51 PM
#4

Jag lider av hetsätningsproblematik. Ibland spyr jag, men ibland inte. Har haft anorexia, som ledde till bulimi som numera är mest hetsätning utan kompensation. Detta har lett till en viktökning på över 50 kilo, så på mig syns det definitivt.

Du behöver troligtvis hjälp med är att försöka förstå varför du hetsäter. Det är inte alltid så att det finns en orsak eller något som hänt som utlöst det, men det är alltid hjälpsamt att reda ut varför man äter så som man gör. Ibland behöver man jobba med så mycket mer än bara "att äta som man ska".

Du borde vända dig till någon som kan hjälpa dig med detta. Ofta är det bäst att gå till någon som kan det här med ätstörningar, men en början kan vara att vända sig till en förälder, skolsyster, läkare eller någon du kan prata med. Då får man stöttning och kan söka sig vidare.

anonym89
5/22/16, 9:13 PM
#5

Är nog ganska klar med vad det är som utlöser hetsätningen. Mycket känslor och tomma hål i mig. Har så mycket frågor som jag aldrig kommer få svar på. Uppväxt i missbruk, omplacerad av socialen fem gånger innan sju års ålder. Sedan bott i både fysisk och psykisk misshande… Har social fobi och hatar att öppna mig för folk. Svårt att lita på folk. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Hatar den jävla ångesten, hatar mig själv när jag hetsäter

Jetaime
6/1/16, 9:59 AM
#6

Har själv haft det så i perioder (hetsätning både med och utan kräkning). Fast då har jag iofs också gått upp i vikt. Fast eftersom jag alltid varit normalviktig/lite överviktig så har folk heller aldrig sett allvaret i det eller tagit en på allvar när man sökt hjälp. Nu har jag dock äntligen fått lite bättre hjälp och jobbar på det, men det är tufft.

Annons:
[BeataJ]
6/1/16, 10:56 PM
#7

Jag hetsäter, men är endå underviktig. Jag spyr inte efteråt…

Isbjörn
6/5/16, 2:29 AM
#8

Hetsäter 2 ggr om dagen ca och spyr sen. Får sån ångest annars.. svalt mig själv 20 kg först, sen börja jag spy upp maten istället. Har med svårt för dom sötsakerna! Verkligen jobbigt och leva såååhär

Upp till toppen
Annons: