Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 925 ggr
Halvtid
6/1/16, 10:54 PM

När blir anorexian bättre

Hej, jag har gått till sjukhusen varann vecka i tre år för min ätstörning. Under hela tiden har de sagt att allt kommer bli bättre när jag går upp i vikt, att tankarna kommer släppa och att jag i princip inte kommer bry mig om min kropp längre. När jag var på sjukhuset försts gången vägde jag 37 kg. Nu väger jag mer än 11 kilo till och har ett friskt BMI men tankarna är likadana som för tre år sedan. Läkarna sa att de skulle ändra min kost om jag blev tjock men trots att jag ökar minst 3hg per vecka har inget ändrats. Kan jag lita på läkarna och när blir det bättre?

Annons:
Halvtid
6/2/16, 10:58 PM
#1
immobilized
8/17/16, 12:46 PM
#2

Jag tror inte att en viktökning kommer laga din själ och det som är orsaken till din ätstörning. 
Men försök hitta vad som motiverar dig, vad gör dig glad, vilka stöttar o peppar dig?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Annielle
8/27/16, 10:28 PM
#3

Man behöver någon att prata med om sina tankar och känslor också, en kurator, terapeut eller psykolog som är kunnig inom detta område.

Men att bygga upp kroppen och hjärnan igen är ju så klart jätteviktigt och underlättar mycket också för att kunna tillfriskna.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: