Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 972 ggr
bullen73
9/22/16, 4:39 PM

Mens

Jag är 14 år och har inte fått mens än. Jag vet att mensen kan komma vid 16-18 års ålder utan att det är något fel. Men min lillasyster har fått mens vid 12 års ålder men detta kan också bero på att jag är smalare än henne.

Jag är så orolig över att jag inte kommer få mens, jag äter så mycket jag orkar men ibland räcker det inte.

Jag har inte haft ätstörningar eller anorexia så jag är inte jätte underviktig.

Stjärnor Every family has a story to tell, this is ours Blomma

Annons:
[fritte1974]
9/22/16, 4:41 PM
#1

det kommer oroa inte dig

Aleya
9/22/16, 4:48 PM
#2

Den kommer olika. Min mamma var fjorton då hon fick sin och jag var 11. Om du inte har fått mens vid 18 så bör du kolla upp det. Men just nu kan du bara vänta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[fritte1974]
9/22/16, 4:49 PM
#3

varför vill du har Mens skall du har barn elller😉

bullen73
9/22/16, 4:51 PM
#4

#3

Hahah nej, barn kommer definitivt inte på några år.

Men jag blev mest orolig pga att min lillasyster hade fått det

Stjärnor Every family has a story to tell, this is ours Blomma

micki83
9/22/16, 4:53 PM
#5

Det varierar mycket från person till person när mensen kommer. Det beror på hormonerna i kroppen, vilka inte påverkas av hur mycket man äter, förutom om man svälter sigsjälv.

[fritte1974]
9/22/16, 4:53 PM
#6

4 ativt sex liv tänk på och skydda dig

Annons:
Aleya
9/22/16, 4:58 PM
#7

#3 vilken fråga. I den åldern vill man ha mens för att veta att kroppen fungerar normalt. Inget konstigt alls. Och sedan börja prata om sexliv i #6. Lugna ner dig lite.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[fritte1974]
9/22/16, 5:06 PM
#8

7 det var skämt vad jag mennade är varför vill man annars har mens???

7vad fattar ej jag

Aleya
9/22/16, 5:12 PM
#9

#8 ett skämt ska vara roligt och inte låta ifrågasättande emot den som skrivit. Och att börja ta upp om sex bara för att man frågat om mens är osmakligt. Så nästa gång så tänk på vad du skriver. För dina "skämt" är inte roliga. Och sen när du spelar "dum" och inte förstår vad folk menar och sedan blir "ledsen" och slänger offerkofta på dig är inte heller charmigt. Så sluta var rådgivare åt unga människor. För du verkar inte ha finess eller förståndet till det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Toretto]
9/22/16, 8:12 PM
#10

#8 mens och sex är två helt olika saker jag tycker att det är högst olägligt att skriva som du gör och skämta om sex eller ens skriva om sex med en 14 årig flicka det är inte okej!! Nu till frågan så tycker jag inte du ska vara orolig jag fick min mens sent och jag tyckte det nästan var pinsamt på något sätt för att dom flesta fick mens före mig men orolig ska du inte vara det är helt normalt och det är inte så ovanligt som man tror att mensen kommer sent!

[BeataJ]
9/22/16, 10:02 PM
#11

Jag är 12, typ alla i min klass förutom jag har fått mens…

micki83
9/23/16, 11:12 AM
#12

Jag fick min sommaren när jag skulle fylla 14.

[fritte1974]
9/23/16, 11:47 AM
#13

ja ni får tycka vad ni vill det kan jag leva nån jä----l--a offer koffta har jag då inte tagit på mig 

men varför är mens så viktigt för tjejer? Det är en intersant fråga

men jag tar bort mitt inlaäg om det stör ej så inga problem

Annons:
[fritte1974]
9/23/16, 11:50 AM
#14

vad som är roligt eller ej har vi olika sett och se på tyvär

men faktum är väl att mens är till för att man skall kunna får barn eller fort planta sig vart var ni på biologilektionen? Då alla tjejer är så fasinerade av mens jag har så ont mm när kommer den 2 dagar sen mm 

Vad jag vill komma till er att all aär vi olika en del kommer i pubitet tidigt en del sent aceptera detta 

slut replik från mig

Honestyisdead
9/23/16, 11:56 AM
#15

#14 Nej mens är inte till för att få barn. Äggen och livmodern är det. Var du på biologilektionerna? ;)

[fritte1974]
9/23/16, 11:59 AM
#16

jag lämnar omelbart i fokus nu och lär ej komma till baka fått någ av alla klagmål tack för denan tiden

Aleya
9/23/16, 12:16 PM
#17

#14 läs på.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IaMiaMaria
9/26/16, 9:40 AM
#18

Som kvinna så vill man ha mens då det som en annan skrev är ett tecken på att kroppen fungerar som den ska. Precis som man vill att annat med kroppen ska fungera.

Ts, du behöver inte alls vara orolig över att du inte fått mens än, 14 år är ännu en ung ålder och vi kvinnor får den vid olika tillfällen, precis som att vi kommer sen i klimakteriet då mensen upphör vid olika åldrar. Så slappna av och tänk inte så mycket på det.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: