Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 952 ggr
Snuffles
2017-07-04 20:40

Bli frisk från bulimi

Ni som blivit friska från bulimi, hur lyckades ni sluta hetsäta? Jag har slutat kräkas efter att jag ätit för mycket, men hetsäter fortfarande ibland (dock betydligt mindre mängder än när jag svälte mig själv och sen hetsåt/spydde på kvällen).

Annons:
Feliiciia
2017-07-09 22:45
#1

Jag planerade matschema, såg till att alla måltider var allsidiga och mycket fullkorn och andra saker som mättade ordentligt. Var nog med att äta regelbundna tider, samt många mellmål mellan måltiderna så att man aldrig var hungrig. Om jag inte var hungrig så kände jag aldrig lusten att börja hetsäta. Körde även sockeranvänjing i ett par veckor för att slippa suget efter socker eftersom det oftast var det som satte igång mina hetsätningar. Efter ett par veckor började jag sluta med matschemat men fortsätta att äta mycket GI (långsamma kolhydrater) samt många mellanmål, det har fungerat för mig. Har varken hetsätit eller kräkts sen i april/maj. Sen hjälpte det även att alltid hålla sig sysselsatt för då var man för upptagen med att tänka på annat och inte mat. Hoppas att det löser sig för dig!

Snuffles
2017-07-20 15:11
#2

#1 Vad gör du för att hålla dig sysselsatt? Jag hetsäter när jag är rastlös men det blir lätt att jag bara blir uttråkad av allt jag sysselsätter mig med.

Feliiciia
2017-07-22 18:04
#3

#2 jag brukar gå ut och gå på en promenad, umgås med vänner, städa. Har jag inget annat för mig så funkar en långdusch eller bad bra. Det spelar inte riktigt någon roll vad jag gör bara jag tänker på annat än mat. Men försök hitta något nytt intresse/hobby som sysselsätter sig utan att du tröttnar på det.

Upp till toppen
Annons: