Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 622 ggr
Snuffles
2017-08-29 18:47

Bulimi

Hur ska jag kunna sluta hetsäta och spy? Har försökt sluta tusentals gånger men jag kan aldrig hindra mig själv när jag känner för att göra det, vågar inte söka hjälp heller för jag skäms och vill inte att min familj ska få veta.

Annons:
Lindb
2017-08-30 11:46
#1

Beklagar verkligen att du fastnat i den sjukdomen. Om du inte är redo för att söka hjälp än, läs istället självhjälpsböcker. Kan varmt rekommendera "Mattillåtet"! Finns att köpa eller låna på bibliotek! Utöver det, undersök kring vad som får dig att fortsätta hetsäta och spy. Är det för att du äter lite och sätter för högt tilltro till att stå ut med svält, eller är det andra saker i din omgivning som orsakar det? T ex känslor, familjen, vänner, media etc. Vad ger beteendet dig? Hitta triggern. Börja skriv dagbok kring vad som händer under en dag, vad du tänker. Ju fler pusselbitar du hittar desto lättare blir det att kämpa emot ätstörningen. Ligg steget före den delen av hjärnan som vill att du bara ska lyda och förstöra din kropp. Du kanske har testat allt det här, vilket innebär att du då måste söka hjälp. Måste din familj få veta alla detaljer? Jag kan garantera att konsekvenserna från bulimi är 100 gånger värre än skammen att erkänna det. <3

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: