Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1481 ggr
ronjaronja
10/8/17, 3:07 PM

Hur var eran väg till tillfrisknade?

Hej!

Är en 23-årig tjej som har varit sjuk i ätstörning i snart 4 år. Det började med ortorexi ( överextremt hälsosam ) som sedan kombinerades med bulimiska inslag. Jag har gått till en ätstörningsklinik i snart 3 år men har ännu inte blivit frisk.  I maj  i år trodde jag verkligen att jag hade blivit frisk, jag hade inte spytt på ett halvår och jag började äntligen njuta av livet. Men sedan vände det i somras och kräkningarna började sakta men säkert komma tillbaka. Jag har det senaste halvåret/ året börjat äta mer och tillåter mig själv att äta livsmedel som innan var helt förbjudna för mig. Jag äter normalt men trots detta så kommer hetsätningarna lagom till kvällen/natten! Det är som att jag verkligen måste äta och har märkt att jag inte kan skilja på sug / hunger. Vissa gånger måste jag spy efter en hetsätning (kanske händer 2ggr i veckan) och andra gånger står jag ut.  Det är extremt jobbigt och har resulterat i att jag gått upp rätt många kilon på kort tid.. Trots detta så fortsätter jag äta normalt dagen efter för att inte "kompensera" men det slutar ändå lika dant lagom till kvällen! Vad ska jag ta mig till? :( någon som känner igen sig? Hur var eran väg till att bli fri från era ätstörningar? Skulle vara sååå tacksam för svar!!

Annons:
[KatarinePierce]
10/8/17, 3:16 PM
#1

Min väg att bli frisk var genom att prata med BUP

shia
10/8/17, 3:17 PM
#2

försökt bli frisk nu, men det är upp och nedgångar hela tiden. i somras mådde jag "Bra"  men nu i höst vart det värre igen, och nu har jag grävt in mig i ett hörn och måste ta mig ur det här en gång för alla. 

Så ja just nu är jag väl på botten men jag ser ljuset. Själv försöker jag vara positiv så mkt som möjligt, men det är inte alltid så lätt. 

men jag tänker att motgångar kommer hela tiden, och oftast är det svårt att hindra att de ska komma å då får man göra det bästa av situationen. jag tänker att mellan varje nergång så blir det längre emellan gångerna. Över jul var jag "bättre" men sen vart det bättre, dröjde ett halvår innan det vart bättre igen, till sommaren och var "Bra" under sommarn men nu sämre, förstår du mönstret? det blir bättre men också dippar men det gäller bara att fortsätta kämpa. du kan läsa min blog, (börjat på en ny nu när jag tänkte skriva om min kamp att bli frisk från psykisk ohälsa, ätstörningar, depression, ångest, panikattacker, självskadebteende osv:)

http://minpsykiskohalsa.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: