Annons:
Etikettövrigt-psykiskt-dåligt-mående
Läst 1143 ggr
[Wijnja]
10/12/17, 9:41 PM

Känner skam för inte kunna be om hjälp

Jag har ljugit för mig själv jag känner skam jag kan inte be om hjälp vågar inte inte säga som det är att jag har anorexi

Annons:
shia
10/12/17, 9:58 PM
#1

Det är INGET att skämmas för. Vi säger vi har två personer här "jag har något pinsamt att berätta, "vad? "jag ska till psykolog på onsdag, för min ätstörning. "varför är det pinsamt? "man borde ju kunna fixa det själv. (en stund går) " jag kom på en lika pinsam sak, "vadå? "jag ska till tandläkaren å laga två hål på torsdag "varför är det pinsamt? "man borde kunna fixa det själv, borsta tänderna nogrannare osv Förstår du? Att be om hjälp ska inte vara en skam, det ska vara lika naturligt som att man får hjälp för benbrott osv.

Aleya
10/12/17, 10:00 PM
#2

Men vänta nu. Du är ju under utredning gällande tarmen, för som jag har fattat så har du problem från just den. Så då blir jag lite fundersam om det verkligen är ätstörning du ens har? Jag måste fråga då jag blivit förvirrad av dina inlägg. För är det för det problemet du har med tarmen så vänta innan du kallar det ätstörningar skulle jag råda dig. Ta en dag i taget och försök håll dig till en tråd som du kan samla dina inlägg i. Blir så förvirrade och massa missförstånd om man har igång flera trådar om samma ämne.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Wijnja]
10/12/17, 10:02 PM
#3

Det med utredning av tarm blödningar i tarmen

[Wijnja]
10/12/17, 10:03 PM
#4

Du visste nog inte jag har haft anorexi tidigare i mitt liv

[Wijnja]
10/12/17, 10:03 PM
#5

Jag vet vad jag pratar om

Aleya
10/12/17, 10:12 PM
#6

#4 ne tyvärr kan jag inte veta detta för informationen är så varierande från tråd till tråd du har startat. Jag misstrodde dig inte men du pendlar så i informationen att vissa saker är helt nytt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[Wijnja]
10/12/17, 10:19 PM
#7

Har man demoner i huvudet och väger sig varje dag äter så lite som möjligt det kallas för anorexi väger 47,2 kg är 163 lång

Maria
10/13/17, 3:05 PM
#8

#7 Då är det ju väldigt bra att du är under utredning. Du har ju bland annat fått näringsdrycker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
10/13/17, 3:11 PM
#9

Fick choklad näringsdrycker har tagit kontakt med frisk och fri

Maria
10/13/17, 3:12 PM
#10

Då är ju "vården" så att säga medveten om dina ätstörningar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
10/13/17, 3:39 PM
#11

Absolut men kan inget om ätstörningar

Maria
10/14/17, 7:56 AM
#12

Men det är ju en annan sak. Du skriver ju hela tiden att du inte vågar berätta men nu säger du att de är medvetna om det.

Ska du ha någon annan vårdkontakt innan dina undersökningar i december?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: