Annons:
Etikettövrigt
Läst 1850 ggr
shia
10/16/17, 4:37 PM

försökte ta mitt liv, ätstörning,

Hade någon imorse berättat för mig hur denna dag skulle bli hade jag inte alls trott den. Dagen började med att jag stekte pannkakor, (tänkte käka under vår matprotest) och cyklade till skolan. där och då var tanken fortfarande en tanke och hade ingen plan på att göra den verklig. Under idrottslektionen som var den lektion vi hade på morgonen, så tänkte jag allt mer och började bli rädd. När vi gick ut från gympasalen sa jag att jag var tvungen cykla hem tvärt å hämta min matlåda, att jag endast tagit med kylbag. 

Cyklade mot bron 10 min från skolan, stannade längs vägen och skrev brevet. Cyklade upp på bron å  mitt på den parkerade jag cykeln. Jag grät, slog mig själv, skakade, var livrädd. Jag klev över räcket, och skakade av rädsla när jag stirrade ner i vattnet. Jag skickade ett sms till min bästa kompis i skolan. Jag skrev och bad om förlåtselse för det jag skulle göra. Det kändes som en evighet de 20 s det tog innan hon svarade va och ett frågetecken. Skrev då förlåt, kort därefter snälla kom. -vi är på skolan vart är du? bron, kort därefter jag vill inte göra något dumt snälla kom. Hon skrev då att jag skulle ta det lugnt att de var påväg. Hon skrev sen saker bara för att hålla mig kvar tror jag, hon fråga vart på bron, över vattnet, osv. en äldre kvinna körde sakta å frågade något, svängde in på min sida(motsatta väg) å gick ut och krama mig, bad mig gå över å småpratade. Sen kom min kompis, fritidsledaren samt skolkuratorn. 

Fritidsledaren körde å tvärbromsa å var först ut å sprang å höll om mig å krama mig medans jag skakade å grät. 112 ringde mig i den vevan 4-5 ggr men svara ej då det stod 08112 (tänkte ej på att det stod 112) trodde de var ngt utländskt:P

kuratorn ringde samtidigt till min mamma å sa att allt var lugnt, att en äldre kvinna stoppat mig osv. De tog hennes tel nummer ifall någon skulle vilja ha det. sen for hon å vi for tbx till skolan.. MIn kompis såg vettskrämd ut. 

på skolan väntade mamma å pappa å vi for tillsammans med kuratorn till BUP där vi fått akuttid, å ja. Var tillbaka på skolan 3 tim senare(ville promt tillbaka) 

kom in mitt på fysiken vilket var pisamt men läraren hade fått veta så det var chill. Hade sist på dagen Idrott igen (på ev)men klara inte att vara med, var rätt så trött efter alla tårar. Hjälpte till att bygga sarg då idrottsläraren kom. Han kolla på mig skitlänge med sorg i blicken typ å fråga inte ens vrf jag inte bytt om eller inte var med. Han var jäkligt "medkänslig" om man säg så. 

sen hämta pappa mig(får inte fara till skolan fram å tbx själv) å nu sitt jag å skriv detta. Lärarna har ringt hem till alla å berättat om att jag försökt ta livet av mig fick jag veta nu av en som fråga hur det var. Så ja känns ju lite pinsamt.

Är tacksam att den där äldre damen hindrade mig. Allt jag vet om henne är att hennes man dog i cancer för 6 må sedan. å att hon varit rektor på skola. 

Jag förstår nu hur illa det kunnat gått, å skakar lite än. Var 20 cm från att inte leva. tänker så mkt nu på hur nära det var, jag vill inte dö innerst inne, jag vill bara få slut på all tänkande kring mat. Försökt bli frisk så mkt…

Har tid på BUP igen på Fredag så ja. Hoppas ni haft en bra dag!

Annons:
[KatarinePierce]
10/16/17, 4:39 PM
#1

❤️

shia
10/16/17, 5:05 PM
#2

jag ber er, alla som mår dåligt, vill ta sitt liv eller watever, ta inte ditt liv. ALLA bryr sig om dig…

_Fisken
10/16/17, 5:40 PM
#3

Det kan jag intyga….. 

Sök rätt på tanten. jag tror hon skulle uppskatta att du hörde av dig.

shia
10/16/17, 5:53 PM
#4

någon tog hennes telefonnr så tror mamma/pappa fått det. Kanske hör av mig till henne om ett tag. Hon tog emot mig och kramade om mig och jag grät i hennes famn. hon sa att hon skulle tänka på mig, är det jag minns.  

tänk om hon inte kommit, eller om min kompis inte kommit lika fort…

_Fisken
10/16/17, 6:02 PM
#5

Du o hon kanske kan betyda mkt för varandra framöver. Det är bra med en äldre "neutral" att prata med.

shia
10/16/17, 7:01 PM
#6

mm…

Jag förstår inte hur dagen kunde bli såhär, varför jag inte kunde hindra mig att försöka, varför jag var tvungen gå över räcket. 

Jag känner inte igen mig själv

Annons:
_Fisken
10/16/17, 7:18 PM
#7

Ibland verkar unga människor få "mental hicka".  Gör tokiga saker utan kontroll. Kanske en form av mental växtvärk? Du får ta lärdom av det som skett och känna igen signalerna och ha en plan för hur du ska göra om du hamnar där igen.
 (Jag yttrar mig generellt i form av lekman/förälder. )

shia
10/16/17, 8:34 PM
#8

mm…

Jag förstår inte hur jag kunde känna att ingen skulle bry sig om mig osv…

_Fisken
10/16/17, 8:43 PM
#9

Du blev en erfarenhet rikare som kunde gått riktigt illa men du klarade dig tack vare…

shia
10/17/17, 7:39 AM
#10

Mm.. Lär inte försöka igen, hoppas jag för det var riktigt hemskt. Å tyck så himla synd om mina vänner som var så.oroliga..

shia
10/5/18, 8:15 AM
#11

Oj….. Läste detta nu typ ett år senare och jag blir ledsen…. Anledningen till jag läste caf pga en vän som försökt ta livet av sig och min reaktion var typ att jag vart arg och kunde inte begripa hur hon kunna göra så…. Sen vart jag ledsen och tänkte tbx till för ett år sen snart…. Mycket av sakerna som hände innan då har hänt igen men iochmed det som hände förra året har jag försökt göra andra val nu osv….

_Fisken
10/5/18, 4:32 PM
#12

Ja. Jag läste ditt inlägg härom dagen. Hoppas det reder sig för henne.
Bra att du har fått ett annat tänk. Ta till vara på tiden du lever.

shia
10/5/18, 6:57 PM
#13

❤️Man blir visst klokare för varje dag helt enkelt. Trodde inte det men tydligen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: