Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1366 ggr
shia
1/13/18, 4:49 PM

(x)älskar min klass men blir så triggad

hej asså, ja vår klass, är enligt oss den bästa på skolan. Vi har jättebra sammanhållning, stöttar å finns där å peppar varandra å förstår för det mesta varandra. grejen är den att vår klass har nog högst psykisk ohälsa på skolan. minst 6 av oss har ätstörningar(inkl mig) 7 st skär dem själva, två st(jag å min kompis) har försökt ta livet av sig. å detta är det som "är utkommet" sen finns det säkert fler som har/gör det i skymundan. 

Det i sig är inte triggande, men när man ser / hör att de går ner i vikte. (eller typ om deras kompis suckar å säg nu har hon gått ner i vikt) eller om någon annan säg den måste börja äta mer osv så stick det till inom mig som en kniv då jag också vill vara smal, även fast det säkert känns så för dem å när andra säg så om en själv.

iaf så har två av dem här tjejerna dietpiller som de tar från den enes mamma å asså jjag vill så gärna ha dem men vet det är fel. å vet inte heller hur jag skulle fråga dem då vi inte direkt "är med varandra" asså vi e typ vänner,men har aldrig direkt ugåtts med dem. 

å asså är (eller trodde) friskare, å nästan frisk men känner verkligen drag mot att bli smalare å asså vet inte hur jag ska lyckas stå emot. Tänk att du har godislöfte ett år å så är du inne på sista veckan å så äter massa folk choklad framför ögonen på dig.

jag vet inte hur jag ska klara det för pressen blir större nu när skolan börjat dessutom och… help me, vad ska jag göra..

Annons:
[KatarinePierce]
1/13/18, 4:53 PM
#1

Men varför vill du ha dietpiller? jag tycker faktiskt inte att din klass är bra hade jag hamnat i en sån klass så hade jag ringt skolverket.

shia
1/13/18, 6:13 PM
#2

så jag kan gå ner mer i vikt. Vill/vågar inte byta klass heller då jag är rädd att bli mobbad, utfryst, slagen osv som jag blev 0-5 an. hamnade sedan i den här klassen och jämfört med det är detta himlen, och ingen är taskig mot varandra, alla accepterar varandras åsikter och förstår varandra. Känns int som jag skulle passa i en annan klass, här är man inte ensam, men bli svårt att bli frisk också…

Rafflan
1/15/18, 2:23 AM
#3

#2 vill du bli smal är det träning, träning och träning som gäller. Att svälta sig leder inte till en fin smal kropp, bantningspiller är bara skit för att lura folk.
En varierad kost med kött/fisk/kyckling, och potatis/ris/pasta och grönsaker ihop med träning är det som ger den fina kroppen. Godis och sötsaker kan man äta men sparsamt.
Är man vegan är det viktigt att lära sig mycket om kost och hur man ska äta, om man ska träna och hålla en fin kropp utan att få mineral/vitamin brister 👍

Då ni i hela klassen verkar ha mycket problem med måendet kanske ni tillsammans kan ta tag i det, träna ihop efter skolan och hjälpa varandra att äta bra och hälsosamt? 

Tycker även du kan prata med en kurator om ditt mående och tankar 🙂

Upp till toppen
Annons: