Annons:
Etikettövrigt-psykiskt-dåligt-mående
Läst 1770 ggr
shia
3/4/18, 9:57 PM

(x)Hur slutar man hestäta?(x)

Som rubriken lyder, hur slutar man hestäta? Haft problemet ett bra tag. Jag går in för att inte äta/äta lite klarar bara någon dag nu innan jag ger upp,(antingen för jag haft dålig dag. Fått dåligt på prov, slutat tidigt å då har en stund innan bussen kommer, ångest,) för det mesta har jag spytt upp, men om jag tänker att jag ändå kan spy upp så äter jag mer. Försökt att tvinga mig att inte spy, men det resulterar bara i att jag 1 mår mkt sämre fysiskt längre tid(riktigt ont i magen, illamående, yr) och 2 det psykiska att jag 1 inte hållt mig till dieten och 2 inte spytt uppm har jag däremot spytt upp mår jag bara dåligt kort tid, men jag kan hetsäta 20 min igen efter, jag mår psykisk dåligt för att jag inte kunde hålla mig för att spy ellet hetsäta. Och då jag vet jag kmr pressa mig ännu mer dagen efter och gå upp i vikt. Jag har försökt att äts normalt för att sluta med å hetsäta, för hellre 2000 kcal i mat än i choklad. Men jag blir aldrig mätt(eller hungrig) och hetsät iaf. Har haft ätstörningar sedan 2014(började på allvar då) så 4 år, bad om hjälp förra våren(mina vänner gav sig aldrig å prata med miljarder vuxna när jag ej lyssna,) och gick till kurator å skolsyster i någon må å skulle sedan skickas vidare till vårdcentralen (å sedan bup var tanken, trots jag började tveka på å fortsätta då jag ville tbx, men e envisades men till min(lycka då men inte så glsd över det nu) så lyckades den remissen komma bort så slapp det. Började ist om(men gått upp 4 kg(!!!!) under den perioden. Sen i hösts vart det värre å alla märkte de å sen försökte jag ta livet av mig fick börja gå på BUP osv men de tog mig inte på allvar så efter 5-6 ggr tappa jag förtroendet till dem å börja ljuga allt var brak(varit ärlig innan) å börja om igen men då kom hetsätningarna osv. Å gått upp dem kilo jag gick ned i höstas (5) plus 4 till(4 kg mer än förra våren) men klarar inte det här med. Jag är hur stor som heldt och kan inte äta som en normal person då jag aldrig blir hungrig eller mätt. Jag orkar inte mer..n jag vill bara ge upp..

Annons:
[SuperNaturalBeing]
3/4/18, 11:36 PM
#1

Jag har ingen erfarenhet av ätstörningar , men det låter som att du behöver hjälp av vården för att få ordning på ditt liv igen. jag tror inte någon här kan ge dig råd som kan hjälpa dig i långa loppet.

Unicorngirl4
10/4/18, 11:27 PM
#2

Jag jobbar med samma problem, och det som brukar fungera är att slänga allt onyttigt du skulle kunna äta. Enligt min uppfattning är du barn o bor då troligen med din familj, börjar dem då undra vad som hänt med allt onyttigt kan du ljuga bort det eller säga att du åt upp det/ rensade ur köket. Om du ändå efter detta hetsäter annat som inte är onyttigt bör du skriva mer exakt hur du känner i tex datorn på ett dokument, för att beskriva dina känslor. Drick också mycket mycket vatten, det tar bort den onödiga orimliga ångestkänsla blandat med hunger.

shia
10/5/18, 8:01 AM
#3

Oj… Glömt typ bort jag skrivit detta inlägg… Tack för svaren btw. Slutade hetsäta och slutade äta istället. Levt typ sommaren på ett mål mat - och glass. När skolan Började om minskade jag igen med maten men nu försöker jag bli bättre. Börjat gå till skolkuratorn osv… Sen har jag märkt hur hårt allt detta tar på mina kompisar… Och…. Känns som allt börjar om igen p igen. Hamnade bland annat i bråk typ med min ena kompis igår där hon skrev att det var jobbigt och att det känns som att jag bara börjar om hela hela tiden å ja… Att de finns där men varje gång de frågar kring maten eller hur jag mår så blir jag bara sur å arg på dem osv. Grejen är för ett år sen iprincip exakt/ngn. V hit å dit. Så skedde samma bråk om samma sak. Men då förnekade jag bara allt det å ljög osv å slutade vara med dem på skolan. Dagarna efter försökte jag ta mitt liv och ja. Iaf märkte jag att detta är exakt samma problem som kommer hela tiden åår efter år men jag gör samma val hela tiden. Men då jag insåg vi hade detta bråk för ett år sen å jag sen försökte ta mitt liv. Bestämde jag för att göra annat val nu.. (många små val ledde till ett stort) så skrev till både hon å en annan(som hon skickade det vi skrivit till då hon typ är involverad också,) sanningen. Osv… Att jag betett mig taskigt mot dem gång på gång men att jag inte menar det och att det typ inte är "jag" som säger det utan för att försvara mig själv typ….likadant välj jag nu till skillnad mot för ett år sen att vara ärlig mot lärare. Försöker iaf. När de frågar typ hur det är osv

Upp till toppen
Annons: